Pierwszy spadek w reklamie internetowej od 2002 r.

Pierwszy spadek w reklamie internetowej od 2002 r.08.06.2009 13:00
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Złe wiadomości dla amerykańskich firm, które utrzymują się z reklamy on-line - w pierwszym kwartale br. wydatki na reklamę internetową spadły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku ( podały IAB i PwC ). Co ważne, jest to pierwszy kwartalny spadek od 2002 r., czyli od pęknięcia bańki dotcomowej.

Złe wiadomości dla amerykańskich firm, które utrzymują się z reklamy on-line - w pierwszym kwartale br. wydatki na reklamę internetową spadły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku (podały IAB i PwC). Co ważne, jest to pierwszy kwartalny spadek od 2002 r., czyli od pęknięcia bańki dotcomowej.

Czarne chmury powoli zaczynają się gromadzić nad głowami takich gigantów jak AOL, Google, Yahoo czy Facebook oraz małych startapów, które bazują na reklamie internetowej. Jak wynika z najnowszego raportu Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers (PwC), reklamodawcy wydali na sieć w pierwszym kwartale br. 5,5 mld USD, czyli o 5 proc. mniej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Pierwsze trzy miesiące 200. r. przełamują dobrą passę, która rozpoczęła się w 2003 r. i ciągnęła się od tamtego czasu przez 24 zwyżkowe kwartały. Ostatnim okresem, gdy rynek odczuwał skutki kryzysu tracąc na wartości osiem kwartałów z rzędu były lata 2001-2002, czyli pęknięcie bańki dotcomowej.

Obecne spowolnienie w reklamie internetowej jest bardzo gwałtowne. Dotychczas wydatki wzrastały: o 3. proc. w 2006 r., 26 proc. w 2007 r i 11 proc. w 2008 r. Jeżeli wydatki na reklamę on-line skurczą się w 2009 r., będzie to pierwszy roczny spadek w USA od 2002 r., gdy wartość rynku zmniejszyla się o 16 proc.

A co w Polsce?

Według estymacji zawartych w Ad.media Raporcie opracowanym przez CR Media Consulting SA, jedynym medium, które odnotowało wzrost przychodów w pierwszym kwartale br. jest internet (+4,9%).

Analitycy z CR Media Consulting szacują, że wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 r. spadnie o 5%. Jedynym segmentem, który zwiększy wartość będzie reklama w sieci - wzrost będzie jednak niższy niż w minionym roku. Tempo wzrostu przychodów reklamowych mediów internetowych w bieżącym roku spadnie bowiem do 16%.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.