Pięć powodów, dla których iPhone 5 niczego nie zmieni

Pięć powodów, dla których iPhone 5 niczego nie zmieni28.03.2012 12:10
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Już obserwujemy eksplozje euforii co większych fanów firmy z jabłkiem na samą myśl o nowej "superzabawce" z Cupertino.

1. Bo tak wskazują wszelkie znaki na niebie i ziemi. ”Piątka”. miała mieć dużo większy wyświetlacz, bo o przekątnej aż 4,6 cala. Najnowsze przecieki sugerują jednak, że nic z tego i na 3,5-calowym ekranie się skończy. Będzie też najnowszy hit Apple`a czyli szybki internet (LTE). To się mieszkańcy USA i Kanady ucieszą, bo u nas i tak nie będzie działać. A co oprócz tego z nowości? Nic nie wiadomo. I słowo ”nic” jest tutaj kluczem.

2. Jakikolwiek nowy iPhone by nie był i nawet, gdyby szefowie korporacji z jabłkiem postanowili pod szyldem iPhone 5 wypuścić ponownie na rynek po prostu pierwszą wersję swojego smartfona, to i tak sprzeda się on w niebotycznej liczbie egzemplarzy. Jak pokazują ostatnie komercyjne sukcesy Apple`a, trzy czwarte jego klientów i tak nie patrzy na specyfikację nabywanego sprzętu, a kupuje nowości jak leci, co jest zapewne dość demotywujące, jeśli chodzi o wprowadzanie jakichkolwiek innowacji.

3. Bo jeśli wierzyć najwierniejszym fanom firmy z Cupertino iPhone 4. był idealny. Skoro tak, to już od czasów Platona wiemy, iż rzeczy idealnych się nie zmienia, między innymi z tego powodu, że najzwyczajniej w świecie się nie da. Możliwe zatem, że iPhone 4S jest już tak naprawdę szczytowym osiągnięciem ludzkości.

4. Apple powoli tworzy już tradycję niezmieniania iPhoneów. I to tradycję, która nie dość, że jest jedną z niewielu niezmiennych rzeczy we wszechświecie, to jeszcze się sprawdza. A przez ”się sprawdza”, jak w przypadku każdej korporacji, rozumiemy to, że pozwala jej zarabiać wielkie pieniądze. Podczas gdy całkiem mocne i mogące faktycznie potrząsnąć rynkiem iPhoney 3. i 3GS sprzedawały się w około pięciu milionach sztuk na kwartał pomiędzy rokiem 2008 a czerwcem 2010, to wypuszczony wtedy iPhone 4 schodził już w liczbie 20 milionów sztuk w ciągu tej samej jednostki czasu. I to mimo tego, że był przełomowym krokiem, ale tylko w porównaniu z pierwszym iPhonem, bo w stosunku do ”trójki” i ”trójki z literkami” nie wnosił niczego specjalnego. Wersja 4S również nie była innowacyjna, choć faktycznie poprawiono w niej szybkość. Ale i to nie jest zaskoczeniem, w końcu między jednym a drugim modelem minęło około półtora roku, a postęp techniczny w dziedzinie procesorów i prawo Moore`a nie śpią, czekając na
kolejną premierę od Apple.

5. A do tego wprowadzanie zmian może się kończyć tragicznie. O czym wiedzą już inżynierowie od iWstawdowolne, po tym jak majstrując przy ekranie nowego iPada sprawili, że teraz te urządzenia się przegrzewają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.