Oto psi Facebook. Pierwsza taka platforma w Polsce

Oto psi Facebook. Pierwsza taka platforma w Polsce09.04.2019 09:54
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Facebook.com/Cornell

Portale społecznościowe nie istnieją tylko dla ludzi. Zwierzęta również mają swoje własne miejsca w internecie. Takie jak na przykład polskie Hellodogs, którego współtwórca, Jakub Sosiński, określa właśnie "Facebookiem dla psów". I ma to więcej sensu, niż może się wydawać.

Według badań z 2017 roku ponad połowa Polaków (52 proc.) miała w domu jakieś zwierzę. Z tej grupy 42 proc. mogło pochwalić się własnym psem. Nic dziwnego, że założyciel Hellodogs, Jakub Sosiński, zauważył, że taka grupa równiez mogłaby by mieć serwis dedykowany tym czworonogom. Tak uruchomił go jesienią 2018 roku.

Pieskie sprawy

- Jeśli chciałeś się czegoś dowiedzieć na temat psów, ich hodowli czy znaleźć dobrego groomera [psi fryzjer], to musiałeś szukać po rozsianych w sieci forach – mówi WP Tech Sosiński. – Nam z kolei zależy na tym, by stworzyć portal społecznościowy, który skupiałby w sobie te wszystkie elementy – tłumaczy.

Pierwszym istotnym aspektem jest współpraca z hodowcami oraz ich weryfikacja. Jako przykład Sosiński podaje hodowców buldogów.

- Rasa, jeśli jest źle rozmnażana, może być narażona na wiele przypadłości – choroby genetyczne, biegunki czy problemy z oddychaniem. Dlatego tak ważna jest transparentność w hodowlach. Chcemy ją zapewnić między innymi przez system opinii i rekomendacji, żeby nie trafić do miejsca, które podchodzi do hodowli w niewłaściwy sposób – opisuje.

ZOBACZ TEŻ: Najmądrzejsze rasy psów

Bardzo dużym problemem a jednocześnie szansą dla projektu jest kategoria hodowli. Brakuje rzetelnego miejsca, gdzie można znaleźć rodowodowe psy z hodowli zarejestrowanych w Związku Kynologicznym w Polsce (ZKwP). Tak samo funkcjonowanie pseudohodowli jest obecnie dużym problemem społecznym, rodzących wiele negatywnych konsekwencji.

Hodowle rejestrujące swoje konta w Hellodogs będą podlegały weryfikacji swojego statusu w ZKwP. Hodowle mają również funkcję dedykowaną, jaką jest tworzenie profili psów (szczeniaków) do sprzedaży.
- Wyszukując szczeniaka, będziemy mieli pewność, że pochodzi on z legalnie działającej hodowli - zapewnia Sosiński.

Źródło zdjęć: © Mat. prasowe
Źródło zdjęć: © Mat. prasowe

Zespół Hello Dogs.

Druga kwestia, która w Hellodogs została poruszona, to usługi. To także część biznesowa przedsięwzięcia. Ma ona działać podobnie jak w Booksy. Z tą różnicą, że projekt rzecz jasna dotyczy branży zwierzęcej. Co to znaczy? Że jeśli właściciel będzie chciał umówić się na wizytę do weterynarza albo groomera, będzie mógł wejść do aplikacji, gdzie nie tylko znajdą się propozycje tego typu usług, ale również będą mogli je zarezerwować.

- Właściciele psów wydają coraz więcej na usługi weterynaryjne. Nie chodzą już tylko wtedy, kiedy to konieczne, profilaktyka zwierząt stała się czymś normalnym. Podobnie jest z karmą – tłumaczy Sosiński. – Polacy przywiązują coraz większą wagę do żywienia psa. Rynek karm premium dla zwierząt stale się powiększa. Właściciele wolą zapłacić więcej, ale chcą mieć pewność, że kupują jedzenie dobrej jakości – podkreśla.

Jak pomóc czworonogom

Ostatnim, nie mniej jednak istotnym elementem, pozostaje działalność dobroczynna. Wszystkie organizacje dobroczynne mogą zakładać bezpłatnie wizytówki swoich placówek na Hellodogs. To ma pomóc użytkownikom w ich łatwiejszym zlokalizowaniu. Organizacje dobroczynne mogą również tworzyć profile psów do adopcji, co ma ułatwić im znalezienie nowego domu.

Tak ma działać na przykład akcja "Od bezdomniaka do przystojniaka", która ruszy w kwietniu. Jak to działa? Wszystko opiera się na udostępnianiu zdjęć – liczba wypielęgnowanych czworonogów jest zależna od zaangażowania miłośników psów. Aby pomóc, należy dodać zdjęcie swojego psa na portalu, które zostanie oznaczone logotypem akcji. Efekty metamorfozy uwieczni później fotograf.

Najważniejsze warto dodać na koniec – na Hellodogs właściciele nie publikują swoich zdjęć. Przeciwnie, to pies jest w centrum zainteresowania. Co zresztą widać na samym portalu. To bardzo dobry sygnał, w końcu hasło "Facebook dla psów" zobowiązuje.

Podobne rozwiązania powstawały już w innych krajach. W USA są całe kanały tematyczne poświęcone hodowli i opiece nad psami. W Mongolii powstał "Facebook dla koni", gdzie właściciele nieparzystokopytnych zwierząt mogą wymieniać się informacjami o swoich podopiecznych. Hellodogs jest pierwszą tego typu platformą w Polsce. Na razie ma około dziesięć tysięcy członków, ale Sosiński wierzy, że ta liczba się zwiększy.

- Planów mamy dużo, ale wierzymy, że nam się uda. Polacy kochają zwierzęta, rynek jest chłonny, a my oferujemy narzędzie, którego w Polsce jeszcze nie było. Nie mieliśmy rozbudowanej akcji marketingowej, nie zatrudniliśmy celebrytów, wszystko odbywało się organicznie, więc obecna liczba zarejestrowanych członków jest dobrym startem. Myślę, że będzie to szło w dobrym kierunku – konkluduje Sosiński.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.