Ostatni miesiąc pomocy technicznej dla Windows 2000 i XP SP2

Ostatni miesiąc pomocy technicznej dla Windows 2000 i XP SP214.06.2010 15:42

Zgodnie z zapowiedziami 13 lipca 2010 roku upływa termin udzielania pomocy technicznej dla różnych produktów Microsoftu. Dotyczy to między innymi wszystkich wersji Windows 2000 (nie tylko edycji Professional, ale także wariantów serwerowych). Po tym terminie Microsoft nie naprawi nawet luk krytycznych z punktu widzenia bezpieczeństwa; jedynie Knowledge Base – jako serwis udzielający informacji pomagających w samodzielnym rozwiązywaniu problemów – będzie wciąż prowadzony.

Zgodnie z zapowiedziami 13 lipca 2010 roku upływa termin udzielania pomocy technicznej dla różnych produktów Microsoftu. Dotyczy to między innymi wszystkich wersji Windows 2000 (nie tylko edycji Professional, ale także wariantów serwerowych). Po tym terminie Microsoft nie naprawi nawet luk krytycznych z punktu widzenia bezpieczeństwa; jedynie Knowledge Base – jako serwis udzielający informacji pomagających w samodzielnym rozwiązywaniu problemów – będzie wciąż prowadzony.

Trzynastego lipca kresu dobiega także obsługa 32-bitowych systemów Windows XP z Service Packiem 2. Pomoc dla systemów z dodatkami SP jest zwykle świadczona przez 12 miesięcy od momentu ukazania się kolejnego Service Packa; w przypadku Windows XP SP2 Microsoft wydłużył ten okres do 24 miesięcy. Czas trwania obsługi SP2 nie ma nic wspólnego z okresem świadczenia pomocy technicznej dla samego systemu operacyjnego: będzie ona udzielana do 2014 roku (czyli dłużej niż w przypadku niektórych wydań Visty). Tym niemniej po 13 lipca Microsoft będzie oferował pomoc wyłącznie tym użytkownikom Windows XP, którzy zainstalowali Service Packa 3.

Źródło zdjęć: © (fot. Microsoft)
Źródło zdjęć: © (fot. Microsoft)

Poza tym 1. lipca kończy się pierwsza faza obsługi dla wszystkich wariantów Windows Servera 2003. Następnie rozpocznie się druga faza, w trakcie której Microsoft ma usuwać tylko usterki uznane za krytyczne z punktu widzenia bezpieczeństwa systemu. Druga faza potrwa do 14 maja 2015 roku.

Microsoft już od lat gwarantuje różne okresy pomocy technicznej dla systemów operacyjnych. Zasadniczo koncern proponuje tak zwaną obsługę typu mainstream przez okres pięciu lat (albo dwa lata od momentu ukazania się kolejnej wersji). W tej fazie przygotowywane są nie tylko bezpłatne aktualizacje bezpieczeństwa, ale też (częściowo za opłatą) przetwarza się zapytania techniczne i przyjmuje wnioski o poprawki hotfix, które "nie są związane z tematami istotnymi z punktu widzenia bezpieczeństwa".

W drugiej fazie (extended support) – trwającej tyle samo co pierwsza – przygotowywane są jedynie łaty naprawiające luki zaklasyfikowane przez Microsoft jako krytyczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Za inne aktualizacje trzeba już płacić, a poza tym druga faza nie dotyczy wszystkich produktów, lecz tylko tych, które są uznawane za produkty biznesowe. Do wyjątków od tej reguły należą Windows XP Home Edition i Windows XP Media Center, opracowane z myślą o użytkownikach indywidualnych.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.