OPPO zagraża nie tylko Huawei i Xiaomi, ale także Apple

OPPO zagraża nie tylko Huawei i Xiaomi, ale także Apple18.07.2016 09:50
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Nieznana bliżej poza Państwem Środka firma znalazła się w ostatnich miesiącach w pierwszej piątce producentów smartfonów na świecie

Chiny stają się dziś kluczowym rynkiem dla firm z branży technologii, o który rywalizują nie tylko globalni gracze, tacy jak Samsung czy Apple, ale także lokalne firmy, m.in. Huawei, Xiaomi, Vivo. Według danych IDC w 201. r. w Chinach sprzedano łącznie 434 mln smartfonów.

- _ W maju udział OPPO w rynku wynosił 11 proc., co stawia firmę tuż za Huawei. Analiza danych z czerwca ujawni zapewne, że OPPO znalazło się w pierwszej trójce chińskich producentów _ - komentuje w rozmowie z _ Forbesem _Neil Shah z firmy analitycznej Counterpoint Research.

Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)
Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)

Komentatorzy zwracają uwagę, że sukces marki ma swoje źródło w strategii, która wyróżnia się na tle działań konkurencji. W odróżnieniu od Xiaomi, które zbudowało swoją pozycję na szybkich wyprzedażach on-line, OPPO rozwinęło własną sieć sklepów detalicznych, oferujących smartfony w atrakcyjnych cenach. Chińskie media donoszą, że otwarto do tej pory 20. tys. punktów sprzedaży w samym tylko Państwie Środka.

Według danych _ Strategy Analytics _ OPPO już w pierwszym kwartale roku zostało drugim pod względem liczby wyprodukowanych telefonów dostawcą w Chinach (udział w rynku na poziomie 13,2 proc.), ustępując miejsca jedynie Xiaomi (16,6 proc.). Apple spadło z kolei na piątą pozycję (11,5 proc. rynku).

Za smartfona OPPO trzeba zapłacić średnio 27. dolarów. Klientami firmy zostają przede wszystkim młodzi ludzie z terenów zurbanizowanych, którzy poszukują stosunkowo niedrogich telefonów. Chiński producent posiada w swojej ofercie kilkadziesiąt modeli smartfonów pracujących pod kontrolą systemu Android. Firma sprzedaje swoje produkty m.in. w Tajlandii, Wietnamie, Indonezji, Filipinach, Meksyku, Australii, Maroko.

- W 201. r. wiele chińskich firm rozpoczęło eksperymentowanie z e-handlem. OPPO zdecydowało się jednak pozostać przy sprzedaży w sklepach, głównie z uwagi na to, że jego grupa docelowa żyje w rejonach o słabo rozwiniętej sieci logistycznej. Często więc fizyczne sklepy stanowią jedyny punkt, gdzie klient może zakupić nowy telefon - uważa Jin Di, analityk IDC China.

Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)
Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)

Warunkiem długofalowego sukcesu jest zbudowanie przez OPPO rozpoznawalności marki wśród zamożniejszych klientów, zamieszkujących Pekin, Szanghaj oraz inne metropolie. Rejony te są bastionami bardziej rozpoznawalnych producentów, zarówno lokalnych, jak i zagranicznych (m.in. Apple i Samsung). W ramach tej strategii firma zaprezentowała w marcu smartfon R9 (w cenie od 59. do 849 dolarów), który wyposażony jest m.in. w aparat fotograficzny 16 Mpix. OPPO udało się sprzedać 7 mln egzemplarzy tego urządzenia, z czego 90 proc. w tradycyjnych sklepach.

- _ Obecne podejście OPPO pozwoli firmie utrzymać osiągane wyniki sprzedażowe przynajmniej do końca roku, jednak bez inwestycji w marketing, będzie jej trudno zdobyć realną pozycję i rozpoznawalność w największych miastach, co gwarantowałoby wysokie przychody _ - zwraca uwagę Nicole Peng z firmy analitycznej Canalys.

Firmę OPPO założono w 201. r. w Dongguan w chińskiej prowincji Guangdong. Poza smartfonami produkuje także odtwarzacze Blu-ray oraz akcesoria audio. OPPO działa również na kilkunastu rynkach zagranicznych.

(PAP)

Zobacz także: Czy warto zarejestrować kartę SIM?

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.