Olbrzymi telefon od Google już w tym miesiącu

Olbrzymi telefon od Google już w tym miesiącu10.10.2014 15:02
Źródło zdjęć: © Arek Olek / CC

Jak podał The Wall Street Journal, powołując się na trzy niezależne źródła "zaznajomione z sytuacją", już w tym miesiącu Google wprowadzi na rynek nowy telefon, sygnowany swoim logo. Powstający we współpracy z Motorolą Nexus 6 charakteryzował się będzie przede wszystkim bardzo dużym, bo aż 5,9-calowym ekranem.

To właśnie kolosalnym rozmiarom Nexus 6 zawdzięcza swoją nazwę kodową – Shamu. Nazywała się tak orka, która jako pierwsza w historii przeżyła ponad 13 miesięcy w niewoli. Jeżeli potwierdzą się dotychczasowe doniesienia, telefon będzie jednym z największych tzw. phabletów, dostępnych na rynku. Wśród tych urządzeń, swą nazwę biorących od połączenia angielskich słow phone (telefon) i tablet (hmm, tablet), aktualnie króluje bardzo udany Galaxy Note Samsunga. Nawet on nie jest jednak tak duży – jego najnowsza wersja ma 5,7 cala.

Google, wprowadzając własny telefon o tak dużych rozmiarach, dołączyć ma do walki w segmencie, który jeszcze parę lat temu był przez obserwatorów wyśmiewany i wyszydzany. Wydawało się, że tak duże, nieporęczne telefony nie mają racji bytu. Szybko jednak okazało się, że dla współczesnego użytkownika, który korzysta z komórki już praktycznie jak z komputera, również w zastosowaniach profesjonalnych, duże rozmiary oznaczają wręcz większą, a nie mniejszą wygodę.

Widać to w rynkowych danych, które przywołuje _ The Wall Street Journal _. Nie tak dawno, bo jeszcze w 2011 roku, phablety składały się jedynie na 1 proc. światowej sprzedaży smartfonów. Obecnie, jak podaje firma konsultingowa Strategy Analitics, ich udział może sięgać nawet 24 proc. To kawałek tortu, którym nie pogardzi żaden liczący się producent. Do walki o miłośników dużych ekranów dołączyła niedawno firma Apple, wcześniej wzbraniająca się przed tym rękami i nogami. Nawet ona musiała jednak w końcu ustąpić i zrezygnować ze swojej wizji telefonu jako urządzenia, które można obsługiwać jedną ręką. W zeszłym miesiącu poza iPhonem 6 wprowadziła do sprzedaży iPhone'a 6 Plus o przekątnej ekranu 5,5 cala.

Google, startując ze swoim phabletem, liczy nie tylko na nawiązanie równej walki z konkurencją, ale również na poszerzenie swoich wpływów na rynkach rozwijających się. Jak komentuje cytowany we wspomnianym artykule pracownik Strategy Analitics, wielu ludzi z krajów o wschodzących gospodarkach kupuje telefon w roli przenośnego komputera, rezygnując przy tym z zakupu peceta stacjonarnego czy laptopa. Jeżeli urządzenie jest dostatecznie duże i zapewnia odpowiednio wysoką rozdzielczość ekranu, okazuje się w zupełności wystarczające do codziennych zadań.

Nowy telefon ma być więc nie tylko znaczącą konkurencją dla Samsunga czy Apple'a (Google zapewnia, że przy większym od iPhone'a 6 Plus rozmiarze, Nexus 6 będzie dostępny w niższej cenie). Firma traktuje go również jako kolejny krok w zwiększaniu swoich wpływów w krajach, gdzie dostęp do internetu nie jest jeszcze powszechny. To coś, o czym jej przedstawiciele mówią od lat – bogate gospodarki, nasycone już technologiami, nie są tak atrakcyjne reklamowo jak rynki rozwijające się. Nowy telefon, wraz z prowadzonymi przez firmę programami, zapewniającymi dostęp do internetu na całym świecie dzięki satelitom czy specjalnym balonom, może jeszcze bardziej rozszerzyć rolę Google we współczesnym świecie. A jeżeli coś dla tej korporacji jest ważniejsze niż pieniądze, to z całą pewnością są to wpływy.

_ DG _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.