Nielsen: a Twitter wciąż rośnie

Nielsen: a Twitter wciąż rośnie21.07.2009 09:30

W ciągu roku liczba użytkowników Twittera wzrosła o 1928% - wynika z najnowszych badań firmy Nielsen Online. Wśród największych serwisów społecznościowych również Twitter odnotował najwyższą dynamikę wzrostu średniego czasu poświęcanego miesięcznie na korzystanie z serwisu.

Z czerwcowej analizy oglądalności społecznościowych serwisów przeprowadzonej przez Nielsen Online wynika, że Twitter z ponad 2. mln rzeszą użytkowników zajmuje 4 miejsce. W ciągu roku awansował z... 48 pozycji. Na podium znajdują się: Facebook (87,25 mln użytkowników), MySpace (62,83 mln użytkowników) oraz Blogger (blisko 43 mln internautów), do których - mimo imponujących wzrostów popularności - wciąż Twitterowi nieco brakuje.
Ciekawie prezentują się wskaźniki obrazujące dynamikę wzrostu popularności wymienionych serwisów społecznościowych. Podczas gdy serwis MySpace odnotował zaledwie 6. wzrost (rok do roku), to już Facebook zbliżył się do poziomiu 200% (w czerwcu 2008 r. korzystało z niego 29,2 mln użytkowników, a 12 miesięcy później ponad 87 mln), a Twitter (uwaga!) osiągnął wzrost 1928% w skali roku. W czerwcu 2008 r. z Twittera korzystało zaledwie 1 mln internautów (czyli prawie o połowę mniej, niż obecnie śledzi mikroblogowe wpisy Oprah Winfrey).
Warto w tym miejscu przywołać odważne szacunki przedstawicieli najpopularniejszego na świecie serwisu mikroblogowego. Wg ich prognoz jesteśmy obecnie na początku prawdziwego wzrostu popularności "ćwierkania". O ile prognozowana liczba 2. mln użytkowników planowana na 2009 r. może być jeszcze osiągalna, to dalsze szacunki: 100 mln użytkowników w roku 2010 i 350 mln internautów rok później, wydają się być już mniej realne... Choć oczywiście niewiadomo.
Średni czas, jaki użytkownicy Twittera miesięcznie spędzają w serwisie wynosi wg czerwcowych analiz pół godziny (3. minut). To mniej od królującego w tej kategorii Facebooka (4 godz i 40 minut), ale biorąc pod uwagę fakt, że rok temu "ćwierkanie" zabierało zaledwie 5 minut, wzrost na poziomie 522% jest imponujący i najwyższy w omawianej kategorii.
Mimo mniejszej dynamiki wzrostu w zakresie liczby użytkowników serwisu, MySpace - wg danych Nielsen - pozostaje liderem w zakresie korzystania ze strumieniowych treści wideo. Czerwocowe statystyki mówią o 12,8 mln unikalnych użytkowników MySpace, którzy obejrzeli ponad 12. mln takich materiałów.
Źródło: http://www.nielsen-online.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.