Netflix: "Fortnite" większym zagrożeniem niż HBO

Netflix: "Fortnite" większym zagrożeniem niż HBO20.01.2019 19:16
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

"Fortnite" namieszało w branży gier, promując nowy gatunek gier. Ale nie tylko dla innych producentów hit Epic Games jest zagrożeniem. Już wcześniej wiedzieliśmy, że powody do obaw ma Facebook, teraz Netflix wprost przyznaje: przegrywamy z "Fortnite".

W raporcie finansowym Netfliksa napisano, że gigant VOD konkuruje w większym stopniu z grą "Fortnite" niż ze swoim bezpośrednim konkurentem z filmowo-serialowej branży, czyli HBO. Co więcej - Netflix jest świadomy tego, że tę walkę przegrywa.

Przedstawiciele Netfliksa mają na myśli nie tylko liczbę użytkowników ("Fortnite" ma już ich przeszło 200 mln, podczas gdy Netfliksa opłaca prawie 140 mln ludzi), ale czas spędzony w aplikacji. To zresztą problem także społecznościowych serwisów.

Według badania firmy LendEDU gracze spędzają w "Fortnite" średnio od 6 do 10 godzin w tygodniu. Tymczasem użytkownik Instagrama lub Snapchata poświęca im średnio 30 minut dziennie - co daje "ledwo" 3,5 godziny na tydzień.

Czas spędzony w aplikacji jest kluczowy, bo w ten sposób mierzona jest popularność poszczególnych seriali i filmów. Netflix dużo inwestuje we własne treści, tymczasem może się okazać, że młodzi ich nie obejrzą, bo nie znajdą czasu - w końcu "Fortnite" zabiera im dziesięć godzin tygodniowo.

Oczywiście pieniądze też są ważne. I tu "Fortnite" także przebija rywali. Gra zarabia na jednej osobie 96 dolarów. Tymczasem Google 27 dolarów, Facebook 19, Twitter 8 a Snapchat zaledwie 3 dolary. Nawet gdy połączymy ze sobą dochody tych kilku dalej wymienionych firm, dalej Epic Games i tak zarabia prawie dwa razy więcej. Trudno oszacować, ile Netflix zarabia na płacących użytkownikach - w końcu w ofercie są różne abonamenty. Na dodatek popularne jest zrzucanie się na konto, z którego korzysta czterech użytkowników. Może być więc tak, że ktoś, kto płaci w "Fortnite", jednocześnie ogląda Netfliksa, ale rozlicza się wyłącznie ze znajomymi.

Netflix chce się bronić własnymi produkcjami, ale wygląda na to, że starcie będzie coraz trudniejsze. Owszem, szefowie giganta VOD mogą mieć nadzieję, że "Fortnite" niedługo się znudzi, ale na to się póki co nie zanosi. Co więcej, Epic Games poważnie zaczyna inwestować w turnieje esportowe. A to oznacza więcej transmitowanych zawodów. Kolejna popularna growa impreza to jeden odcinek serialu mniej.

Również YouTube jest rywalem Netfliksa. W raporcie stwierdzono, że gdy YouTube miał ostatnio problemy z działaniem na całym świecie, wzrosła oglądalność i liczba rejestracji. Trzeba pamiętać, że w przypadku YouTube'a "Fortnite" nie jest konkurencja, a sojusznikiem. To właśnie na YouTubie działa najpopularniejszy streamer gry, który w ciągu roku zarobił prawie 10 mln dolarów. YouTube na popularności "Fortnite" tylko korzysta, więc Netflix ma przeciwko sobie poważną koalicję.

Rywalizacja jest ciekawa, ale jej ofiarami stajemy się poniekąd my. Niby nikt nas pod pistoletem nie trzyma, ale giganci biją się właśnie o czas, który im poświęcamy. Doba się nie wydłuży, więc najwięksi starają się wyrwać nam godziny, które moglibyśmy poświęcić na sen. Już od dawna chodzi im o to, abyśmy spali jak najmniej.

Interesujesz się technologiami? Opowiedz nam o tym!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.