Nasza-Klasa - 4 lata na rynku. Oto historia

Nasza-Klasa - 4 lata na rynku. Oto historia15.11.2010 11:09

11 listopada 2006 w zadebiutował portal nasza-klasa.pl. W ciągu 4 lat, strona dla dawnych znajomych ze szkoły nieustannie się zmieniała. Dziś z nk.pl korzysta niemal 14 milionów osób, a serwis spełnia rolę platformy komunikacji.

*Początki *
Pierwsze narzędzia dostępne w serwisie były bardzo proste - odpowiadały jednak na potrzeby internautów. Użytkownik mógł założyć swój profil, wgrać zdjęcie, dopisać się do swojej klasy, dodać innych do grona swoich znajomych oraz oczywiście korespondować. Strona szybko stała się fenomenem - na początku rodzimego Wrocławia, niedługo potem całego kraju. Autorzy serwisu zakładali, że będzie on służył przede wszystkim osobom takim jak oni: młodym, szukającym kontaktów z niektórymi kolegami ze szkoły średniej w kilka lat po zdaniu matury. Tymczasem, bardzo szybko okazało się, że równie często internauci chcieli odnowić kontakty ze znajomymi jeszcze z podstawówki. W trzecim kwartale 200. roku w serwis zainwestował European Founders, a po roku funkcjonowania strony jego pomysłodawca, Maciej Popowicz, otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.

*Od start-up'u do stabilnego biznesu *
Ważnym rokiem dla NK był 2008. Duże zainteresowanie zaowocowało pojawieniem się kolejnych inwestorów. Wkład Forticomu umożliwił portalowi stabilny rozwój, spółka otworzyła swoje biura w Warszawie i Krakowie. Portal zaczął oferować m.in.: śledzenie aktywności znajomych (także poprzez "Powiadomienia"), przesyłanie prezentów i okolicznościowych kartek, polecanie kontentu innym, grupowanie i ocenianie zdjęć, a także pierwsze opcje mobilne (dodawanie zdjęć z komórek). 2008 rok to również współpraca z Allegro, dzięki której aukcje Użytkowników pojawiły się również w portalu społecznościowym. Sukces NK został doceniony, serwis został dwukrotnym laureatem Impactora.

Fakty, których nie znałeś, czyli 4 lata NK w statystykach

Dodane zdjęcia: 639.169.600

Komentarze do zdjęć: 2.273.488.168

Znajomości: 1.522.164.031

Wpisy na Śledziku: 85.912.444

Komentarze na Śledzku: 18.733.740

Komentarze do profili: 1.951.888.384

Od serwisu społecznościowego do platformy komunikacji

  1. rok to dla NK czas pracy nad rozwojem produktowym, a także starania o to, by polscy internauci byli bezpieczniejsi. Prezes NK podpisuje porozumienie w sprawie ochrony nieletnich Użytkowników sieci pod egidą Komisji Europejskiej, której efektem są projekty zebrane w zakładce "Bezpieczeństwo". W serwisie częściej pojawiają się również akcje specjalne, zarówno komercyjne, jak i społeczne (np. finał WOŚP). Ponadto, portal wprowadza własną walutę - Eurogąbki (EGB) - dzięki którym Użytkownicy mogą w łatwy sposób dokonywać mikropłatności w NK.

Druga połowa roku to premiery produktów, które umożliwiły Użytkownikom wymianę informacji w czasie rzeczywistym i przybliżyły serwis do statusu wielopoziomowej platformy komunikacji. Mikroblog Śledzik pozwala na podzielenie się linkiem lub krótką wiadomością z wszystkimi zainteresowanymi, zaś komunikator NKtalk umożliwia chatowanie online z wybranym znajomym.

NK w komórkach, Grupy, Gry
2010 rok to czas kolejnych premier produktowych, osiągnięcie liczby niemal 14 milionów Użytkowników, zmiana nazwy portalu do nk.pl, a także reorganizacja struktury firmy. NK była jedną z najpopularniejszych polskich stron odwiedzanych przez komórki, jednak wersja serwisu dla przeglądarek www nie mogła być komfortowo przeglądana w telefonie. Dlatego Nasza Klasa przygotowała mobilne wersje serwisu, które umożliwiają korzystanie z niemal wszystkich jego funkcji właśnie przez komórki. Obecnie mobilna NK jest odwiedzana przez około 300 tysięcy użytkowników. Kolejną innowacją są Grupy, które umożliwiają Użytkownikom tworzenie wirtualnych społeczności opartych o wspólne idee, hobby, zainteresowania. Grupy umożliwiają wielopoziomową komunikacje, w tym wymianę informacji przez mikrobloga, tworzenie wspólnych galerii zdjęć, a także dyskusje na forum.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.