MWC 2013: Firefox OS i Firefox Marketplace - będzie rewolucja?

MWC 2013: Firefox OS i Firefox Marketplace - będzie rewolucja?25.02.2013 14:30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Firefox OS umożliwia poznawanie aplikacji bez konieczności ich pobierania, a Firefox Marketplace rozwija potencjał aplikacji sieciowych na telefonach komórkowych.

Korzystając z Firefox OS wystarczy po prostu wpisać dowolne zapytanie w wyszukiwarce i natychmiast uzyskać dostęp do jednorazowej lub udostępnionej do pobrania aplikacji. Tworzenie i korzystanie z tych aplikacji na żądanie sprawia, że użytkownicy mają całkowitą kontrolę nad swoimi aplikacjami i korzystaniem ze smartfona, co umożliwia im znajdowanie odpowiednich treści wtedy, gdy ich potrzebują.

Firefox OS oferuje zaawansowane wyszukiwanie kontekstowe, dzięki któremu użytkownik odnajdzie dokładnie takie treści, jakich szuka, zamiast jedynie standardowych aplikacji w danej kategorii. Daje to o wiele bardziej zaawansowane możliwości wyszukiwania, gdyż przeprowadzane jest jednocześnie wśród aplikacji i w internecie, co nie byłoby możliwe w przypadku aplikacji natywnych. Na przykład, szukając informacji o swoim ulubionym wykonawcy, natychmiast otrzymamy wyniki dotyczące zakupu utworów, biletów na koncert czy możliwości posłuchania piosenek.

Firefox OS jest kontynuacją doświadczeń znanych użytkownikom z popularnej przeglądarki Firefox, tak więc mogą się oni spodziewać bezpieczeństwa, prywatności, funkcji personalizacji i kontroli użytkownika, które zawsze zapewniał Firefox.

Ze względu na to, że Firefox OS opiera się na technologiach internetowych, oferuje on swoim użytkownikom, deweloperom i operatorom korzystanie ze smartfona jak najlepiej dostosowanego do ich oczekiwań, a także posiada funkcje offline dla najważniejszych funkcjonalności telefonu.

Firefox Marketplace

W Firefox Marketplace znajdziemy aplikacje z kategorii takich jak gry, wiadomości i media, biznes czy produktywność. Aplikacje te przypisane będą do użytkownika i jego internetowego ID, umożliwiając dostęp do nich z różnych urządzeń i platform. Uwolniony przez Mozillę potencjał sieci wykorzystają najlepsi programiści aplikacji mobilnych i sieciowych z całego świata, udostępniając swoje produkty w Firefox Marketplace.

Sieć to niewyczerpalne źródło innowacji, a dzięki Firefox Marketplace tworzenie i rozpowszechnianie aplikacji HTML5 staje się bardzo łatwe. Dla użytkowników będzie to oznaczać szeroki wybór aplikacji na każdą okazję –. nawet jeśli interesują ich niszowe, niecodzienne tematy. W Firefox Marketplace znajdziemy zarówno popularne aplikacje, takie jak AccuWeather, Airbnb, Box, Cut the Rope, Disney Mobile Games, EA Games, Facebook, Nokia HERE, MTV Brasil, Pulse News, SoundCloud, SporTV, Terra, Time Out czy Twitter, jak również programy indywidualnie dopasowane do potrzeb użytkowników w konkretnych rejonach świata.

Firefox Marketplace można wypróbować w przeglądarce Firefox Aurora dla systemu Android. Pełna wersja pojawi się pod koniec roku wraz z pierwszymi telefonami działającymi na Firefox OS. Polska będzie w pierwszej grupie państw, w których nastąpi premiera.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.