Microsoft traci w smartfonach, szykuje nowości: Pink i Courier

Microsoft traci w smartfonach, szykuje nowości: Pink i Courier06.04.2010 15:00

Google Android umacnia swoją pozycję na rynku mobilnych systemów operacyjnych, traci ją Microsoft. Jednak firma z Redmond szykuje odpowiedź: za kilka dni ma zaprezentować tajemnicze nowości. Nieoficjalnie mówi się o nowym smartfonie o kodowej nazwie Pink lub tablecie o nazwie Courier.

Według opinii branżowych analityków i znawców rynku organizowane przez Microsoft spotkanie będzie poświęcone Pinkowi. Niektórzy z nich trzymali już w ręku prototypowe wersje nowego smartfonu, choć zostali zobowiązani do zachowania milczenia na temat jego szczegółów. Pierwotnie premiera urządzenia była zapowiadana na drugą połowę roku, stąd wątpliwości niektórych analityków, czy prace nad Pinkiem rzeczywiście dobiegły już końca.

Ci z ekspertów, którzy anonimowo uchylili rąbka tajemnicy na jego temat, twierdzili, że zastosowano w nim elementy pochodzące z Windows Phone 7 Series z rozwiązaniami z wcześniejszych wersji systemu Windows Mobile. Nowy system operacyjny Windows Phone 7 Series po raz pierwszy został przedstawiony podczas tegorocznego, lutowego Mobile World Congress w Barcelonie.

Microsoft traci rynek
Premiera nowego smartfonu być może umożliwiłaby Microsoftowi podreperowanie spadających notowań w niszy smartfonów. Z raportu przedstawionego przez firmę comScore wynika, że w okresie między listopadem 200. i lutym 2010 r. w Stanach Zjednoczonych w tym segmencie rynku najwięcej zyskał Android Google'a. Co prawda, obecnie telefony wyposażone w ten system operacyjny stanowią niecałe 10 proc. rynku, jednak odnotowały największy, wynoszący 5,2 punktu procentowego wzrost.
Na drugim biegunie jest Microsoft, którego spadek wyniósł 4 punkty procentowe. Udziały Microsoftu spadły tym samym do poziomu 15,1 proc. Obecnie w USA największą popularnością cieszą się smartfony produkowane przez firmę Research in Motion - http://www.rim.com/ (marka Blackberry), której udziały w rynku zwiększyły się do poziomu 42,1 proc.

Źródło zdjęć: © Zestaw Apple iPad (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © Zestaw Apple iPad (fot. IDG)

Jeśli nie Pink, to może Courier
Innym typem branżowych specjalistów jest Courier, nietypowy rozkładany tablet. Miał się pojawić na styczniowych targach CES, wówczas skończyło się jednak na oczekiwaniach. Marketingowy szum, jaki towarzyszy tabletom od prezentacji iPada przez Apple i stosunkowo duże zainteresowanie klientów (w dniu premiery na rynku sprzedał się w liczbie 30. tys. egzemplarzy), mógł skłonić Microsoft do przyspieszenia prac na Courierem.
Courier to tablet, który ma się rozkładać jak książka. Według serwisu Gizmodo, będzie wyposażony w dwa kolorowe, 7-calowe wyświetlacze. Spośród różnych funkcji będzie obsługa technologii dotykowej multi-touch, jak też możliwość odręcznego pisania. Urządzenie może być wyposażone w kamerę i moduł WiFi.

Według opinii Willa Stofegi, analityka IDC, Microsoft może przedstawić obydwa produkty, choć istnieje też prawdopodobieństwo, że konferencja poświęcona będzie odświeżeniu firmowego sklepu z aplikacjami.

Oficjalnie Microsoft nie potwierdził, że którekolwiek z urządzeń zostanie pokazanych na konferencji, którą zaplanowano na 12 kwietnia.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.