Microsoft otwiera pierwszy własny sklep

Microsoft otwiera pierwszy własny sklep16.10.2009 15:03
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Amerykański koncern software'owy zamierza już wkrótce otworzyć pierwszy sklep w centrum handlowym w Scottsdale w stanie Arizona. W tymże centrum handlowym trwają właśnie ostatnie przygotowania przed otwarciem sklepu, które ma nastąpić w dniu premiery Windows 7 – relacjonuje „The Wall Street Journal”, powołując się na dobrze poinformowane osoby.

Drugi sklep miałby powstać w najbliższych tygodniach w kalifornijskim Mission Vejo. Zdjęcia obu tych miejsc znalazły się w Internecie latem tego roku. Jeśli pierwsze dwie placówki zyskają zainteresowanie klientów, planowane są kolejne.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)

W tym roku Microsoft zatrudnił specjalistę od handlu detalicznego Davida Portera, aby z jego pomocą przygotować plany własnej sieci sklepów. Do tej pory doświadczenia firmy ograniczały się jedynie do przykładowego sklepu, który w latach 1999–200. działał w San Francisco oraz z Retail Experience Center, sklepu w siedzibie koncernu w Redmond. Jak wyjaśnia Porter cytowany przez gazetę, klienci oczekują większego wyboru i więcej usług i właśnie to mają im dać sklepy Microsoftu. Można się spodziewać, że w ofercie znajdą się notebooki z Windows 7, telefony komórkowe z Windows Mobile, odtwarzacze Zune i konsole Xbox 360, które będzie można obejrzeć, wypróbować i kupić.

Jak twierdzi „The Wall Street Journal”, Microsoft zatrudnił kilku byłych pracowników Apple Store. Poza tym koncernowi z Redmond doradzał były dyrektor Apple’a George Blankenship. W sklepach firmowych mają się pojawić stoiska, na których klienci, podobnie jak w Genius Bar w placówkach Apple'a, będą mogli liczyć na pomoc. Pełniący w Microsofcie funkcję prezesa ds. operacyjnych (COO) Kevin Turner jeszcze w lipcu podczas konferencji dla partnerów zapowiedział, że jesienią jego firma zacznie otwierać sklepy „drzwi w drzwi”. ze sklepami Apple Store. To nie dotyczy Scottsdale, gdzie tamtejszy Apple Store i przyszły sklep Microsoftu będą oddalone od siebie o około 15 kilometrów. W Mission Vejo Microsft wykorzysta przestrzenie handlowe, które znajdują się w tym samych centrach handlowych, w których są sklep Apple'a.

W odróżnieniu od konkurencyjnego Apple, który otworzył swój pierwszy sklep w 200. roku, Microsoft może napotkać kilka trudności w rozbudowie sieci handlowej. Koncern z Redmond jest mianowicie uzależniony od już istniejących relacji z sieciami sprzedaży detalicznej. Tym sieciom może się nie spodobać kolejna konkurencja, podczas gdy Jabłko rozwijało swoją sieć sprzedaży od podstaw – zauważa „The Wall Street Journal”. Poza tym "partnerzy sprzętowi" Microsoftu mogą zwrócić baczną uwagę na wybór sprzętu w sklepach. Pod tym względem Apple ma luksus sprzedaży wyłącznie własnych komputerów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.