Messenger - jak działa i jak korzystać? Poradnik

Messenger - jak działa i jak korzystać? Poradnik26.11.2020 11:46
Messenger - jak korzystać? Poradnik
Źródło zdjęć: © Pixabay

Messenger to jedna z najpopularniejszych aplikacji do wymiany wiadomości w Polsce i na świecie. Poniżej podpowiadamy, jak wykonać w niej swoje pierwsze kroki. Dowiecie się m.in. jak zainstalować komunikator, założyć konto czy zadzwonić z wideo.

Messenger to popularny komunikator internetowy stworzony przez Facebooka, który umożliwia wysyłanie wiadomości, zdjęć, filmów, naklejek i innych plików. Aplikacja służy również do wykonywania połączeń głosowych oraz prowadzenia rozmów wideo. Po raz pierwszy została uruchomiona 9 sierpnia 2011 roku i od tamtego czasu konsekwentnie zyskuje nowych użytkowników. Szacuje się, że z apki korzysta aktywnie ponad 1,3 mld ludzi na świecie.

Z aplikacji chętnie korzystają również Polacy. Messenger jest aktualnie najpopularniejszym komunikatorem internetowym w naszym kraju. Według stanu na listopad 2019 rok, nad Wisłą używa go 13,8 mln użytkowników. Dla wszystkich tych, którzy dopiero dołączają do tego grona przygotowaliśmy specjalny poradnik, który sprawi, że pierwsze kroki w apce z pewnością okażą się dużo łatwiejsze.

Jak zainstalować Messenger w telefonie ?

Aby zainstalować lub zaktualizować aplikację Messenger na naszym urządzeniu, należy przejść do App Store lub sklepu Google Play, następnie odszukać i pobrać ją na telefon. Zainstalowanie najnowszej wersji oprogramowania może pomóc w rozwiązaniu problemów, kiedy coś nie działa.

Aplikację Messenger możecie również pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Zobacz: 10 porad bezpiecznego korzystania z internetu [Wideo]

Messenger - jak założyć konto?

Aby móc korzystać z Messengera, konieczne jest posiadanie konta na Facebooku. Poniżej wyjaśniamy, jak je założyć.

  1. Przejdź do strony facebook.com i kliknij polecenie Utwórz nowe konto.
  2. Następnie wprowadź imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, hasło, datę urodzenia i płeć.
  3. Kliknij opcję Zarejestruj się.
  4. Aby dokończyć proces rejestracji, potwierdź swój adres e-mail lub numer telefonu.

Teraz wystarczy już tylko powiązać nasze konto na Facebooku z Messengerem. Warto pamiętać, że aby cieszyć się możliwościami komunikatora, wymagane jest jedynie założenie profilu w serwisie społecznościowym. Nie musimy z niego w ogóle korzystać.

Co ciekawe, Messenger działa bez używania Facebooka również na komputerze. Wystarczy pobrać samą aplikację dla systemów Windows/Mac lub zalogować się do komunikatora poprzez jego dedykowaną stronę internetową.

Aplikację Messenger pobierzecie z naszego katalogu oprogramowania

Messenger - rozmowa wideo. Jak rozpocząć?

Niewątpliwie jedną z najbardziej przydatnych funkcji Messengera jest możliwość rozmowy wideo. Aby rozpocząć połączenie tego typu należy:

  1. Otworzyć okno konwersacji z osobą lub grupą, z którą chcemy odbyć czat wideo.
  2. Kliknąć na logo kamerki, które znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

Aby zakończyć rozmowę wideo, należy kliknąć w logo słuchawki znajdującej się na czerwonym tle.

Jak usunąć wiadomość na Messengerze?

Powyższe pytanie jest jednym z najczęściej zadawanych przez użytkowników. Aby usunąć wiadomość na Messengerze należy:

  1. Wejść w okno czatu.
  2. Przytrzymać palec na wiadomości, którą chcemy usunąć.
  3. Kliknąć Usuń.
  4. Następnie wybrać opcję Usuń u siebie, jeśli chcemy, by wysłana przez nas wiadomość nie była widoczna w naszym oknie, jednak nadal pozostała dostępna dla innych użytkowników czatu. Jeśli wolimy natomiast, aby nikt nie mógł zobaczyć naszej wiadomości, wybieramy opcję Cofnij wysłanie.

Aby usunąć wiadomość na Messengerze za pomocą komputera, postępujemy analogicznie, jednak zamiast przytrzymywania palcem konkretnej wiadomości, klikamy na znajdującej się przy niej trzy kropki.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak usunąć grupę na Messengerze, koniecznie sprawdź nasz osobny poradnik.

Jak wylogować się z Messengera?

Chociaż w aplikacji Messenger nie natrafimy bezpośrednio na przycisk "wyloguj", nie oznacza to, że pozostajemy w sytuacji bez wyjścia. Istnieją bowiem dwie możliwości, które przyniosą oczekiwany przez nas efekt i przyczynią się do zadbania o nasze bezpieczeństwo.

Popularniejszą metodą jest wylogowanie się z sesji. Aby to zrobić, należy otworzyć aplikację Facebook na dowolnym urządzeniu, a następnie postępować według poniższej instrukcji.

  1. Wybierz opcję Ustawienia znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu.
  2. Następnie kliknij przycisk Bezpieczeństwo i logowanie.
  3. W kolejnym kroku przejdź do sekcji Miejsca logowania.
  4. Teraz wyświetlą Ci się wszystkie urządzenia, na których jesteś aktualnie zalogowany do Facebooka i Messengera. Kliknij w trzy kropki znajdujące się po prawej stronie nazwy sprzętu, z którego chcesz się wylogować.
  5. Następnie pojawią się opcje: To nie Ty? oraz Wyloguj się. Wybierz pierwszą, jeśli uważasz, że obca osoba zalogowała się na Twoje konto. Kliknij w drugą, jeżeli chcesz wylogować się z konkretnego urządzenia i sesji.
  6. Teraz po otworzeniu Messengera pojawi się komunikat Sesja wygasła.

Warto pamiętać, że po wybraniu tej opcji, zostaniemy automatycznie wylogowani z aplikacji Facebook na danym urządzeniu.

Mniej znaną metodą jest czyszczenie danych. Więcej na jej temat przeczytacie w tym artykule.

Czy Messenger jest płatny i bezpieczny?

Komunikator od Facebooka jest bezpłatny i chroniony przed hakerami. - Mamy w swoich szeregach zespoły, których zadanie polega na wykrywaniu działalności hakerów i niedopuszczaniu, by dotarli do prywatnych wiadomości i informacji użytkowników - zapewniają twórcy aplikacji.

W celu zapewnienia dodatkowego bezpieczeństwa, Messenger proponuje następujące narzędzia:

  • Uwierzytelnianie dwuskładnikowe
  • Alerty dotyczące logowania
  • Bezpieczniejsze prośby o zgodę na otrzymywanie wiadomości

Zachęcamy do przeczytania naszych pozostałych poradników:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.