McDonald's zatrudni sztuczną inteligencję. Za sprzedaż Big Maca odpowiedzialne będą roboty

McDonald's zatrudni sztuczną inteligencję. Za sprzedaż Big Maca odpowiedzialne będą roboty18.09.2019 08:25
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

McDonald's zakupił Apprente - system komunikacji głosowej bazujący na sztucznej inteligencji. Już niedługo w popularnych restauracjach za sprzedaż Big Maca odpowiedzialni będą nie ludzie, a roboty. Sieciówka planuje wielką technologiczną rewolucję.

Restauracje, w których gości, zamiast ludzi obsługują roboty, nie należą już jedynie do abstrakcyjnych wizji, a bliżej nieokreślonych planów. Okazuje się, że prekursorem rewolucyjnych zmian może zostać McDonald's. Popularna sieć restauracji już niedługo poszerzy skład swojego personelu o sztuczną inteligencję.

Rewolucja technologiczna w McDonald's

Właściciele sieci McDonald's zakupili Apprente – bazujący na sztucznej inteligencji system komunikacji głosowej. Restauracje będą wykorzystywać go w obiektach Drive Thru, gdzie miałby zastąpić pracowników przyjmujących zamówienia.

Pracownicy przyjmujący zamówienia w okienkach McDrive nie zawsze mają dobry dzień. Zdarza się, że prywatne problemy lub niedyspozycje zdrowotne przekładają się na nastrój w pracy, co rzutuje na brak profesjonalnej obsługi gości. Właściciele popularnej sieciówki postanowili zaradzić temu problemowi, decydując się na prawdziwie rewolucyjny krok.

"Wirtualny asystent nigdy nie brzmi na zmęczonego, zirytowanego lub niezadowolonego.” – możemy przeczytać w oficjalnej notce prasowej. Koncern nie potwierdził oficjalnie, że wprowadzenie do obsługi sztucznej inteligencji spowoduje zwolnienia pracowników, jednak pewnym jest, że odciąży personel, zwiększy wydajność, a przede wszystkim zmniejszy koszty utrzymania restauracji.

Big Maca zamówimy u sztucznego pracownika

Jak zmiany będą wyglądać w praktyce? Kierowcy zamawiający jedzenie w ramach Drive-thru swoje życzenia będą przekazywać robotowi. Będą oni składać zamówienia do mikrofonu, po czym znajdująca się po drugiej stronie sztuczna inteligencja na podstawie odebranych komunikatów aktywuje pracę poszczególnych urządzeń. Automat uruchomi między innymi frytkownicę czy nalewak do napojów.

Zespół Apprente zostanie wchłonięty przez McDonald’s i będzie stanowił fundament nowego podmiotu z grupy – McD Tech Labs. Technologia w przeciwieństwie do innych asystentów głosowych Apprente nie przetwarza mowy na tekst, ale potrafi zrozumieć dźwięki. Sztuczna inteligencja potrafi rozpoznawać język kolokwialny, błędnie wymawiane nazwy produktów, a także odmienne akcenty. Dzięki tym cechom idealnie nadaje się do środowisk takich jak McDrive, gdzie klienci nie zawsze wyrażają się wyraźnie i precyzyjnie.

Sztuczna inteligencja w McDonald’s

Nie jest to pierwsza próba współpracy sieci McDonald's ze sztuczą inteligencją. W marcu tego roku firma przejęła startup Dynamic Yield za 300 mln dolarów. Dzięki niemu w 8 tysiącach McDonald’sów w USA, menu w kioskach obsługowych dostosowuje się w czasie rzeczywistym do zachowań klienta, a także aktualnej pogody. Do końca tego roku rozwiązanie ma być obecne we wszystkich lokalach typu Drive-Thru w USA.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.