McDonald's będzie lepiej wiedział, co chcemy zamówić. Dostosuje się do pogody

McDonald's będzie lepiej wiedział, co chcemy zamówić. Dostosuje się do pogody27.03.2019 08:23
Źródło zdjęć: © Getty Images

McDonald's za 300 mln dol. kupuje firmę technologiczną Dynamic Yield. Największe przejęcie od lat wpłynie na nasze decyzje zakupowe w restauracji.

O transakcji wynoszącej 300 mln dol. poinformował Bloomberg. Po co McDonald's stawia na technologię i kupuje Dynamic Yield?

McDonald's kupuje Dynamic Yield

Przejęcie spółki pozwoli restauracji lepiej dopasować się do nastroju użytkowników. Dzięki rozwiązaniom Dynamic Yield interaktywne tablice reklamowe zaproponują zimny napój w upalny dzień albo też zachęcą do kupna kawy w wietrzny i deszczowy listopadowy wieczór. Słowem: mają być dopasowane do pogody, pory roku, a nawet zwyczajów mieszkańców.

Na pierwszy rzut oka cała technologia wydaje się zbyteczna - w końcu to logiczne, że w upalny dzień chcemy czegoś zimnego. Ale gdy tylko postawimy stopę w klimatyzowanej restauracji i od razu zobaczymy ofertę na lody, to pewnie znacznie szybciej chwycimy za portfel. McDonald's wie co robi.

Tym bardziej że pogoda się zmienia. Dla klientów może to być ciekawe doświadczenie - podczas ciepłego poranku zobaczą ofertę, która różnić się będzie od deszczowego popołudnia.

Z informacji wynika, że McDonald's testował rozwiązanie już w ubiegłym roku. Nowe menu powinno zacząć obowiązywać, gdy wszelkie szczegóły związane z transakcją zostaną dopięte na ostatni guzik.

Czy także w Polsce? Pewnie na tę nowość poczekamy nieco dłużej.

McDonald's i KFC wierzą w technologie

Największe restauracje zdają sobie sprawę z tego, że technologia stała się nieodzowną częścią życia. Ludzie interesują się nowinkami, więc nawet fast foody muszą wprowadzać technologiczne ciekawostki, aby zwrócić na siebie uwagę. Niedawno KFC doceniło esport. W ramach akcji promocyjnej sieć restauracji przygotowała specjalne kody zniżkowe, które fani CS:GO mogli znaleźć na mapach w dedykowanej puli serwerów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.