Mastercard testuje płatność poprzez mrugnięcie

Mastercard testuje płatność poprzez mrugnięcie23.07.2018 09:00
Źródło zdjęć: © Youtube.com

Rosyjscy klienci Mastercard już wkrótce mogą opłacać swoje zakupy, mrugając w kamerę. Jesienią zaczną się testy nowej technologii Selfie Pay. Przy dobrych wiatrach technologia zostanie wprowadzona globalnie.

O tym, że technologia trafiła do Europy, poinformował Michail Fedosejew, dyrektor działu rozwoju biznesu i płatności cyfrowych Mastercard. Cały proces transakcji ma być bardzo prosty. System wykorzystuje kamerkę telefonu, z której obraz poddawany jest analizie. W przypadku pozytywnej weryfikacji twarzy właściciela konta, operacja zostaje zatwierdzona. „Osoba wybiera jakąkolwiek aplikację, która włącza tryb kamery, robi selfie podczas którego mruga, a następnie kamera będzie się włączała za każdym razem, gdy dojdzie do płacenia” – mówi Fedosejew.

W 2016 roku mówiło się już o Selfie Pay, które z zasady było prototypem tej technologii, którą zaproponował Fedosejew. Wtedy Selfie Pay testować mieli obywatele Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Niemiec, Węgier, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Według danych, które podał, po zakończeniu testów, 94% europejskich klientów wypowiedziało się pozytywnie o nowej technologii. Testy też pokazały dobre wyniki w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii. Skoro Selfie Pay przyjęła też Rosja, mamy nadzieję, że do testów przystąpią kolejne kraje, w tym Polska.

Mastercard już od kilku lat szuka nowych sposobów płatności cyfrowych. Pomimo czytnika linii papilarnych, który też obecnie testuje Mastercard, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wprowadzono kartę z wbudowanych kompasem. Wskazuje on Mekkę – kierunek, w którym muzułmanin powinien zwracać się podczas modlitwy.

Rewolucyjne technologie Mastercard dopiero przechodzą fazę testów. Natomiast już dziś możemy skorzystać z istniejących sposobów płatności. Już od miesiąca w Polsce działa system płatności Apple Pay. Wśród banków, które wprowadziły te usługę, są: Alior Bank, Bank Pekao S.A., Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank, mBank, Raiffeisen Polbank.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.