Lubimy komunikatory, ale i tak wolimy wysyłać SMS-y

Lubimy komunikatory, ale i tak wolimy wysyłać SMS-y19.10.2012 16:32
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Użytkownicy smartfonów doceniają zalety mobilnych komunikatorów, ale wolą esemesować. Facebook dystansuje inne mobilne aplikacje służące do komunikacji tekstowej

Mobilne aplikacje komunikacyjne nie są atrakcyjne dla 33,9 proc. badanych posiadaczy smartfonów. Pozostali użytkownicy smartfonów (66,1 proc.) korzystają z zainstalowanych komunikatorów, a ponad połowa z nich (5. proc.) najczęściej wybiera mobilną wersję Facebooka, aby przekazywać treści. Drugim najpopularniejszym komunikatorem jest Gadu-Gadu (31,9 proc.), a trzecim Skype (21,7 proc.). Za najważniejsze zalety komunikatorów mobilnych posiadacze smartfonów uznali łatwy dostęp (39 proc.) oraz niski koszt użytkowania (35,1 proc.).

Badanie wykazuje jednak, że wskazane atuty nie skłaniają osób, które porozumiewają się za pośrednictwem aplikacji do zrezygnowania z komunikacji SMS-owej. Aż 77,3 proc. tej grupy ankietowanych nadal preferuje wysyłanie SMS-ów niż wymianę wiadomości za pomocą komunikatorów, takich jak Facebook, Google Talk czy Apple iMessage.

Ogromna popularność krótkiej wiadomości tekstowej nawet wśród użytkowników bezpłatnych aplikacji komunikacyjnych wynika z uniwersalności usługi, jaką jest SMS. Wysyłanie SMS-ów jest niezależne od dostępu do internetu i nie wymaga instalowania żadnego oprogramowania. Ponadto, porozumiewanie się z drugą osobą za pośrednictwem komunikatora mobilnego wymaga, aby oboje rozmówcy posiadali smartfony i byli zalogowani do tej samej aplikacji. Najczęściej wysłanie SMS-a jest wygodniejsze, prostsze i szybsze, a co najważniejsze zapewnia, że wiadomość zostanie dostarczona do odbiorcy –. powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju w platformie SerwerSMS.pl.

Smartfon, czyli urządzenie, które dzięki stałemu dostępowi do internetu zapewnia możliwość korzystania z komunikatorów mobilnych, posiada 34,8 proc. osób biorących udział w badaniu. Wyniki ukazują silną zależność między wielkością miejsca zamieszkania badanych a posiadanym przez nich rodzajem aparatu telefonicznego. Im większa miejscowość, tym większy odsetek użytkowników smartfonów. Na wsiach ze smartfonu korzysta 25,9 proc. mieszkańców, w miejscowościach do 5. tysięcy mieszkańców 34,2 proc.. Natomiast w miastach, gdzie zamieszkuje ponad 200 tys. osób, smartfona w kieszeni nosi prawie co drugi.
Do podobnych wniosków doszli autorzy raportu badawczego „Generation Mobile 2012”, w którym zawarto wyniki badania przeprowadzonego w maju 201. roku w grupie ponad tysiąca internautów. Według wspomnianego raportu smartfon posiada 43,3 proc. użytkowników internetu, w tym 23,3 proc. mieszkańców wsi i 59 proc. mieszkańców największych miast.

Inaczej odsetek posiadaczy smartfonów prezentuje się w mieszanej grupie –. zarówno internautów jak i osób nie korzystających z dostępu do sieci, które ankietowane były na przełomie listopada i grudnia 2011 przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dane z raportu UKE „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku” mówią o 11,7 proc. użytkowników smartfonów w reprezentacyjnej grupie Polaków.

Dane dotyczące popularności mobilnych komunikatorów pochodzące z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2012”. porównane z wynikami badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych dla firmy Acision w styczniu 2012 roku ujawniają podobieństwa między Polakami i Amerykanami. Zdecydowana większość (91 proc.) użytkowników smartfonów w USA mających dostęp do aplikacji mobilnych aktywnie esemesuje, a prawie dwie trzecie z nich (65 proc.) nie wyobraża sobie życia bez krótkich wiadomości tekstowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.