LinkedIn: Jak ograniczenie reklam spowodowało ogromny sukces

LinkedIn: Jak ograniczenie reklam spowodowało ogromny sukces20.02.2014 09:30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Ograniczenie liczby reklam oraz lepsze dopasowanie ich do preferencji użytkowników, to szansa na znaczne zwiększenie ich skuteczności, a za tym idą wymierne korzyści.

Nowatorskie podejście do kwestii promocji z powodzeniem stosuje LinkedIn. Efektem tego jest m.in. 60-procentowa skuteczność przekazów reklamowych emitowanych w Polsce dla marki Adobe. W ciągu ostatnich 1. miesięcy portal odnotował też 143-procentowy wzrost oglądalności. Zwiększeniu do 1,7 miliona uległa również liczba profili zakładanych przez użytkowników.

Ograniczenie szumu reklamowego to jeden z czynników, które spowodowały prawie 3-krotny wzrost liczby użytkowników Linkedin w Polsce. Co więcej, według raportu Megapanel PBI/Gemius, serwis odwiedza już niemal 83. tysięcy użytkowników miesięcznie. Zmniejszenie liczby reklam oraz lepsze dopasowanie ich do preferencji użytkowników to element nowej strategii serwisu. Przyczyniło się to do znacznego wzrostu skuteczności reklam prezentowanych. To natomiast spowodowało zwiększenie zainteresowania wśród reklamodawców, dla których ważna jest możliwość dotarcia do osób o wysokim potencjałem nabywczym.

Reklama przyjazna użytkownikowi to skuteczna reklama

LinkedIn zwiększył skuteczność komunikatów reklamowych właśnie dzięki zastosowaniu działań content marketingowych. Serwis kładzie obecnie nacisk na lepsze dopasowanie przekazów do potrzeb odbiorców. W przypadku wiadomości wysyłanych do użytkowników zdecydował się natomiast na znaczne zmniejszenie ich liczby. Tylko w 201. roku wprowadził dwa nowe formaty reklamowe – posty sponsorowane oraz showcase pages, które pomagają w realizowaniu strategii długotrwałej obecności marek w sieci społecznościowej.

– _ Z punktu widzenia wielu marketerów, LinkedIn stosuje przewrotną strategię polegającą na ograniczeniu liczby wiadomości reklamowych, które trafiają do skrzynki odbiorczej użytkownika w serwisie. Wprowadzono zasadę, według której do każdego użytkownika serwisu wysyłana raz na dwa miesiące tylko jedna wiadomość reklamowa typu InMail. Takie działania powodują, że średnia otwieralność i klikalność reklam w LinkedIn wielokrotnie przewyższa standardy rynkowe _ –. mówi Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.pl.

Skuteczność precyzyjnego targetowania oraz ograniczenia szumu marketingowego potwierdzają dane prezentowane przez serwis. W przypadku branży marketingowej, aż 6. procent użytkowników otwiera wiadomości reklamowe, a 56 procent klika w linki kierujące do landing page’y. Reklamy motoryzacyjne czyta natomiast średnio 28 procent odbiorców z grupy celu, a co piąty klika w link kierujący do strony reklamodawcy.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Czytnik biometryczny w Galaxy S5 – oto jak działa"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.