Legenda lat 90 powraca. T-Raperzy znad Wisły w zaskakującej kampanii OLX

Legenda lat 90 powraca. T-Raperzy znad Wisły w zaskakującej kampanii OLX20.01.2020 15:10
Źródło zdjęć: © OLX Polska @ YouTube

Rok i dwa lata temu dzięki działaniom marketingowym OLX widzieliśmy kampanie odnoszące się do kultowej komedii "Chłopaki nie płaczą". Teraz OLX uderza z edukacyjnym klipem o smogu, w którym wskrzesza znaną z programu KOC grupę T-Raprzy znad Wisły.

Teledysk "Antysmog song", którzy można obejrzeć na Facebooku i YouTubie utrzymany jest w klimacie oryginalnych produkcji T-Raperów znad Wiły. Proporcje ekranu, filtry na obrazie czy efekt taśmy sprawiają, że wracają wspomnienia o latach ’90, choć niektóre ujęcia są inspirowane także kinem z jeszcze wcześniejszej dekady.

Grzegorz Wasowski i Sławomir Szczęśniak rapują w nim o zagrożeniach związanych ze smogiem. Nie jest to ich pierwszy występ na potrzeby OLX i nostalgiczne klimaty w wykonaniu tej firmy. Kilka lat temu firma zatrudniła ich do utworu "Rady nie od parady", gdzie podpowiadali, jak najlepiej dokonywać zakupów i samemu sprzedawać na OLX.

Tym razem chodzi o coś o wiele ważniejszego. Smog to nie problem wyssany z palca. Wpływa zarówno na ludzi jak i środowisko naturalne. Do akcji walki z zanieczyszczeniem powietrza włącza się też OLX i w swoim niepodrabialnym, luźnym, zabawnym stylu T-Raperzy znad Wisły. Podobnie jak to miało miejsce w części ich dawnych piosenek - rap to nie czysta rozrywka w humorystycznym stylu, ale też zestaw użytecznych faktów.

To my jesteśmy głównymi producentami smogu

Okazuje się, że "Osiemdziesiąt smogu procent, naszym działań jest owocem." Więc rozpatrując statystyki, refren "Kto do pieca śmiecie wrzuca, dziury nam wywierca w płucach." wcale nie jest nadużyciem. T-Raperzy rapując uświadamiają nam nie tylko powszechnie poruszaną sprawę, że szkodzi palenie śmieciami (szczególnie sztucznymi materiałami), ale też mokrym drewnem czy w starej generacji piecach opałem o wątpliwej jakości.

Jak możemy przeczytać w komunikacie prasowym „Do udziału w akcji nie trzeba było nas długo namawiać. Mamy nadzieję, że wyjdzie z tego dobra zabawa ze szczyptą edukacji. A gdyby jeszcze akcja skłoniła co poniektórych do autorefleksji, to pełen sukces! Czego wszystkim oddychającym polskim powietrzem serdecznie życzymy” - stwierdził Sławomir Szczęśniak.

OLX wraz z Wasowskim i Szczęśniakiem polecają też regularne sprawdzanie jakości powietrza w aplikacjach i w razie potrzeby noszenie masek i trzymanie w domu roślin, które filtrują powietrze. Główne przesłanie, to wzięcie spraw w swoje ręce. Działanie odgórnie są bardzo ważne, ale nie zapominajmy też o tych od podstaw. W końcu to nasze nawyki generują znaczną część smogu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.