Koronawirus. Kolejny elektroniczny produkt drożeje. Nawet dwukrotnie

Koronawirus. Kolejny elektroniczny produkt drożeje. Nawet dwukrotnie24.03.2020 07:09
Źródło zdjęć: © Pixabay.com

Sklepy z elektroniką mają "Gwiazdkę w marcu". Indywidualni klienci i firmy masowo kupują sprzęt. Spośród szerokiego asortymentu wyróżnia się jeden gadżet, który ostro podrożał i stał się trudno dostępny. Ale o szaleństwie, jak z maseczkami na twarz, nie ma mowy.

Epidemia koronawirusa w Polsce zmusiła firmy do wysłania pracowników na tzw. "home office", czyli pracę z domu. Szybko okazało się, że nie wystarczy do tego domowy komputer i smartfon, więc Polacy i ich szefowie zaczęli na potęgę kupować laptopy, a także kamerki internetowe. Te ostatnie spotkał ten sam los, co maseczki czy płyn antybakteryjny - znikają z magazynów, a ich cena stale rośnie.

- Wyprzedaliśmy wszystkie kamery internetowe, jakie mieliśmy - mówi mi anonimowo pracownik jednej z największych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. - Nawet ostatnia sztuka, uszkodzona i bez kabelka się sprzedała. Klient nawet nie chciał się targować.

Patrząc na historię średnich cen produktu w przeglądarce Ceneo.pl, wyraźnie widać, że kamerki internetowe zdrożały nawet o 100 proc. w czasie tylko jednego tygodnia.

Źródło zdjęć: © Ceneo
Źródło zdjęć: © Ceneo

Powyższy przykład dotyczy kamery internetowej Logitech C920, której cena dziś waha się w okolicach 400-500 zł, a jeszcze kilka dni temu była dostępna nawet za połowę tej ceny.

- Ceny kamerek internetowych wzrosły, co jest spowodowane ich małą dostępnością na rynku - mówi Kamil Szwarbuła z sieci X-kom. - Nasz sklep również podniósł ich cenę, ale możemy co najwyżej mówić o wzroście dwucyfrowym i jest to liczba daleka od 99. Z powodu koronawirusa i pracy na "home office", nasz sklep nie odnotował drastycznego wzrostu popytu na kamerki. Są one niszowym produktem, ponieważ są wbudowane w praktycznie każdym laptopie, a wiele osób do wideokonferencji używa swoich smartfonów.

Sprzedawcy faktycznie podnoszą ceny kamerek internetowych. Ale nie dochodzi tu do przebić z rynku produktów higienicznych. Na oficjalnej stronie producenta powyższej kamerki firmy Logitech zobaczymy, że jej cena sugerowana jest bliższa obecnej, niż tej sprzed tygodnia.

Wygląda na to, że do tej pory sklepy elektroniczne sprzedawały kamery internetowe ze znacznymi zniżkami i dopiero ze względu na rosnący popyt, wróciły do oryginalnych cen.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.