Indie nie chcą iPhone'ów, a w Chinach iPhone będzie torebką. Dwie porażki Apple'a

Indie nie chcą iPhone'ów, a w Chinach iPhone będzie torebką. Dwie porażki Apple'a05.05.2016 15:17

Indie odrzuciły zaproponowany przez Apple plan importu używanych iPhonów. To cios dla amerykańskiego giganta, który chciał zwiększyć sprzedaż swoich produktów na szybko rozwijającym się indyjskim rynku smartfonów - informuje Reuters.

W wielu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Appple sprzedaje po promocyjnej cenie tzw. "odnowione" iPhone'y, które np. przeszły naprawę albo zostały zwrócone producentowi przez nabywców.

Rozszerzenie tej praktyki na Indie pomogłoby amerykańskiemu koncernowi zwiększyć sprzedaż na najszybciej rosnącym rynku smartfonów na świecie, na którym musi konkurować z dużo tańszymi produktami. Za iPhone'a trzeba w Indiach zapłacić co najmniej 50. USD, podczas gdy sprzęt pochodzący od producentów takich jak Alcatel czy Huawei kosztuje mniej niż 150 USD.

Indie, które prowadzą promującą lokalny przemysł kampanię "Make in India", odrzuciły propozycję Apple'a powołując się na przepisy zakazujące importów używanej elektroniki.

Przeciwko umowie z zachodnim koncernem opowiedzieli się lokalni producenci telefonów, zdaniem których, sprzedaż "odnowionych" smartfonów po niższej cenie naruszyłaby indyjskie przepisy antydumpingowe.

Decyzja zapadła niedługo po tym, jak Apple ogłosił pierwszy w historii spadek sprzedaży iPhone'ów, do którego przyczyniło się spowolnienie w Chinach, będących dla koncernu najważniejszym rynkiem po Stanach Zjednoczonych.

Udział Apple'a w indyjskim rynku smartfonów stanowi zaledwie 2 proc. Wprawdzie w I kwartale 201. roku sprzedaż iPhone'ów wzrosła w Indiach o 56 proc., ale głównie za sprawą popularności starszych modeli, takich jak iPhone 5S, podczas gdy popyt na najnowszego iPhone'a SE rozczarował.

Jak by tego było mało Apple ma problemy także w Chinach. Amerykański koncern przegrał kilkuletnią walkę o markę iPhone w Chinach. Będzie się nią musiał dzielić z producentem torebek.

Walka o markę trwała od kilku lat i zakończyła się na korzyść firmy Xintong Tiandi Technology, producenta wyrobów skórzanych, który używa nazwy od 201. r.

Źródło zdjęć: © Galanteria skórzana marki Iphone (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © Galanteria skórzana marki Iphone (fot. Materiały prasowe)

Apple złożył wniosek o zastrzeżenie marki iPhone w 200. r., ale został on zaakceptowany dopiero w 2013 r.

Firma pozwała chińskiego producenta w 201. r, ale przegrała sprawę zarówno w pierwszej instancji jak i apelację do wyroku. Teraz sąd wyższej instancji również odrzucił wniosek Apple'a, twierdząc, że firma nie dowiodła, że była znaną w Chinach marką, zanim firma Xintong Tiandi Technology zarejestrowała markę iPhone w 2007 r.

iPhone'y firmy Apple weszły do sprzedaży w Chinach w 200. r.

Zobacz także - Testy wytrzymałości iPhone'a 6s:

jb

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.