100,000 iPhone'ów sprzedanych w Chinach
China Unicom, drugi co do wielkości operator komórkowy w Chinach doniósł, że sprzedał już 100,000 iPhone’ów. To jednak nadal dużo słabszy wynik niż w innych krajach. 100,000 sprzedanych sztuk powinno na tę chwilę zadowolić Apple, biorąc pod uwagę bardzo słaby start na rynku chińskim. Od premiery iPhone’a w Chinach, która miała miejsce 30 października, przez pierwsze 4 dni udało się sprzedać zaledwie 5000 telefonów.
14.12.2009 | aktual.: 14.12.2009 10:12
Bieżące wynik z pewnością nie są liczbami, na które liczyło Apple. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych w 200. roku po premierze iPhone'a sprzedało się 270,000 sztuk w pierwsze 30 godzin. Dodając do tego ilość klientów China Unicom - ponad 140 milionów, można stwierdzić, że telefon Apple został przez Chińczyków przyjęty na prawdę chłodno.
Lepszym wynikom sprzedaży na pewno nie sprzyjają ceny iPhone'a ustalone przez China Unicom – najtańsza wersja to wydatek rzędu 730 USD, a najdroższa - 1,020 USD. Na domiar złego telefony z legalnego źródła mają zablokowaną funkcję Wi-Fi. Dodatkowym czynnikiem obniżającym zainteresowanie takimi iPhone'ami jest fakt, że wersję z Wi-Fi można kupić znacznie taniej na czarnym rynku.