Imagine Cup 2015 - tematem przewodnim Kinect

Imagine Cup 2015 - tematem przewodnim Kinect10.12.2014 11:49
Źródło zdjęć: © chip.pl

Jeszcze przez miesiąc, do 5 stycznia włącznie, studenci z całej Polski mogą zgłaszać swoje projekty do Imagine Cup 2015. Centralnym punktem tegorocznej edycji konkursu będzie technologia Kinect, która już niejednokrotnie została z sukcesem wykorzystana przez polskich studentów w ich konkursowych zgłoszeniach - zarówno w rozwiązaniach skierowanych do graczy, jak i w projektach społecznych oraz innowacjach.

Kinect to nie tylko sensor ruchu, który pozwala na interaktywną rozrywkę bez potrzeby wykorzystywania dodatkowych kontrolerów. To również rozwiązanie, które znajduje zastosowanie w różnorodnych aplikacjach, co już nie raz udowodnili polscy studenci. Podczas tegorocznych światowych finałów Imagine Cup w Seattle Polskę reprezentował rzeszowski zespół Power of Vision z rozwiązaniem Face Controller, opartym właśnie na sensorze Kinect. Projekt został stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych –. z jego pomocą użytkownik może kontrolować system operacyjny przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy.

„W rozwiązaniu Face Controller wykorzystaliśmy Kinect for Windows, aby ułatwić korzystanie z komputera osobom sparaliżowanym, które nie są w stanie używać sprawnie myszki ani klawiatury. Dzięki naszej aplikacji użytkownik może sterować urządzenie głową lub mimiką twarzy. W projekcie wykorzystaliśmy również mechanizm rozpoznawania mowy”. – powiedział Norbert Pisz, jeden z twórców projektu Face Controller. „Choć nie udało się nam zdobyć głównej nagrody w Seattle, konkurs Imagine Cup był dla nas świetną okazją, aby zyskać ekspercką wiedzę, ważne kontakty oraz wsparcie Microsoft, które teraz pozwala nam przekuć ten projekt w dochodowy biznes” – dodaje Pisz.

Wykorzystanie technologii Kinect pomogło dotrzeć do światowych finałów w Sydney w 201. roku także polskiej drużynie Flexify, której projekt Reh the Dragon zdobył trzecie miejsce w kategorii Kinect Fun Labs. Stworzone przez poznańską drużynę oprogramowanie ułatwia rehabilitację dzieci poprzez program do ćwiczeń oparty na zabawie – młodzi pacjenci bawiąc się, wykonują takie same ruchy, jak podczas najpopularniejszych ćwiczeń rehabilitacyjnych.

W 201. r. technologia Kinect znalazła również zastosowanie w rehabilitacji dzieci z chorobą nowotworową. Fundacja ISKIERKA, dzięki wsparciu Microsoft i wykorzystaniu konsoli Xbox, przeprowadziła ogólnopolski projekt „Kinect – innowacja w rehabilitacji”. Dzięki niemu dzieci przebywające w ośrodkach onkologicznych i wsparcia terapeutycznego odbywają rehabilitację w formie zabawy przy zastosowaniu gier komputerowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.