IFA 2012: LG atakuje OLED-em, Google TV, 4K i dźwiękiem

IFA 2012: LG atakuje OLED-em, Google TV, 4K i dźwiękiem04.09.2012 13:50
Źródło zdjęć: © WP.PL

Kiedy przyszliśmy na konferencję prasową LG podczas targów IFA mieliśmy wrażenie , że już tu kiedyś byliśmy. Stoisko koreańskiego producenta wyglądało dokładnie tak samo, jak przed rokiem i atakowało publiczność niesamowitą ścianą telewizorów 3D. Głównym bohaterem stoiska był jednak 55-calowy telewizor OLED.

Tuż za OLEDem LG ustawiło drugiego bohatera swojej hali - wielki, 84-calowy telewizor wyświetlający obraz w rozdzielczości 4K. Domyślacie się już skąd tyle podobnych modeli na targach IFA? To właśnie LG jest dostawcą matryc np. dla Sony i to właśnie dlatego Sony po raz pierwszy pokazało 3. z okularami pasywnymi. LG swój gigantyczny telewizor pokazało na CES w Las Vegas, a teraz zawitał on do Europy. O tym jak wygląda obraz w tej rozdzielczości pisaliśmy już wielokrotnie - jest po prostu urzekający swoim realizmem, bogactwem detali, dający złudzenie patrzenia przez okno na realny świat, a nie na telewizyjny wyświetlacz. Dokładnie takie wrażenia mieliśmy oglądając możliwości produktu LG. Telewizor posiada także funkcjonalność upscalingu obrazów o niższych rozdzielczościach do jakości 4K i patrząc jak sobie z tym radzi mamy subiektywne odczucie, że nieco lepiej niż Toshiba, choć dalej nie jest to tak ładne i bogate 4K, jak w przypadku obrazu o natywnej rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Na trzecie miejsce ciekawostek ze stoiska LG wysuwa się bardzo interesujący telewizor działający w oparciu o usługę Google TV. Do tej pory konkurencyjna dla wszelakich Smart TV i Apple TV usługa była szerzej znana tylko użytkownikom za oceanem i niektórym pasjonatom w Europie - a szkoda bo platforma jest bardzo ciekawa, intuicyjna i prosta w obsłudze. LG z Google TV na pokładzie oferuje możliwość swobodnego surfowania po sieci, pobierania aplikacji (Google TV działa w oparciu o Androida), czy też daje dostęp do wypożyczali filmów i muzyki. Usługa się rozwija, a LG chwaliło się na targach, że ich telewizory z Google TV zyskały dostęp do tysięcy filmów, seriali i różnych programów.

Ciekawostką był bardzo ciekawie zaprojektowany pilot do obsługi telewizora. Po pierwsze, rozpoznaje on gesty i możemy sterować telewizorem za pomocą ruchów dłoni. Jeżeli ktoś ma w domu telewizor LG z pilotem Magic Remote, to zasada działania nowego pilota jest identyczna. Po drugie, pilot rozpoznaje komendy głosowe jak i umożliwia dyktowanie treści np. do maila. Po trzecie, na spodniej stronie pilota znajduje się pełna klawiatura QWERTY, która znacznie ułatwia poruszanie się po sieci, czy portalach społecznościowych. Cała konstrukcja bardzo się nam spodobała i z niecierpliwością czekamy na jej premierę w Polsce.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Coś dla ucha
Obok telewizorów LG pokazało także kilka ciekawych rozwiązań audio. W ofercie LG już niedługo pojawią się stacje dokujące dla smartfonów, które mogą współpracować zarówno z urządzeniami Apple (AirPlay) jak i urządzeniami z Androidem (Bluetooth).

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Obok tego na stoisku koreańskiego producenta można było zobaczyć kilka nowych soundbarów kina domowego, także takich, które wyposażone są we wbudowany odtwarzacz BluRay.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Dopełnieniem dźwiękowych fascynacji LG była nowa wersja kina domowego 9.1 pracująca w technologii dźwięku 3D. Dzięki specjalnym algorytmom, kino na bieżąco analizuje sceny na obrazie telewizora i odpowiednio modyfikuje dźwięk. Mieliśmy okazję posłuchać działania kina w praktyce i rzeczywiście, cały zestaw w dość ciekawy sposób modyfikuje to, jak słyszymy dźwięki, wyraźnie uwypuklając te, które związane są z akcją na pierwszym planie. Efekt jest bardzo ciekawy i pozytywnie wpływa na odbiór tego, co widzimy na ekranie telewizora.

Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.