Hyper Poland: chcą, żeby pociągi lewitowały. Microsoft zainwestował w polski projekt

Hyper Poland: chcą, żeby pociągi lewitowały. Microsoft zainwestował w polski projekt30.05.2019 08:22
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Microsoft regularnie finansuje najlepiej zapowiadające się pomysły. Teraz gigant docenił polski projekt Hyper Poland. Polacy chcą stworzyć lewitujące pociągi, rozwijając ideę hyperloop. Pomoże w tym grant od Microsoftu.

Firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 120 tys. dol. w ramach Microsoft for Startups - programu wspierającego najbardziej perspektywiczne spółki technologiczne na świecie.

Wykorzystanie Platformy Azure, dzięki wykorzystaniu wydajnych jednostek obliczeniowych (HPC) do symulacji, pozwoli Hyper Poland znacznie usprawnić prace nad systemem magrail (kolej magnetyczna zintegrowana z torem kolei tradycyjnej –po tym samym torze mogą poruszać się pociągi na kołach oraz pojazdy na poduszce magnetycznej), Ponadto chmura pozwoli na weryfikację rozwiązań w zakresie IoT oraz uczenia maszynowego implementowanych w infrastrukturze testowej

Hyper Poland

Prawie pół miliona zł od Microsoftu może robić wrażenie. To jednak nie jedyna kwota, jaką ostatnio Hyper Poland zdobyło. Wcześniej Polacy na platformie seeds.com zebrali 255 tys. euro, czyli przeszło milion zł. W połowie maja firma Hyper Poland otrzymała dotację w wysokości 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Zobacz też: Jak poradzić sobie z telemarketerem. Sposób jest prosty

Na tym może się nie skończyć. Zespół Hyper Poland zakwalifikował się do MassChallenge Switzerland. Wybrane startupy podczas 4-miesięcznego programu realizowanego w Lozannie nie tylko będą spotykać się z ekspertami, ale też powalczą o nagrodę. Do zgarnięcia jest suma w wysokości do 1 mln franków szwajcarskich. Czyli ponad 3,8 mln zł.

Hyper Poland: jak to działa?

Hyper Poland nie potrzebuje nowych torów czy tuneli. Jak tłumaczą twórcy, opracowana w Polsce technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne. Takie wdrożenie technologii Hyperloop ma być kilkukrotnie tańsze niż w pierwotnym pomyśle zakładającym budowę od zera infrastruktury próżniowej.

Na gotowych torach pociągi Hyper Poland będą mogły poruszać się z prędkością 300 km/h. Dopiero potem zmodyfikowane tory kolejowe zostaną przykryte pokrywą próżniową, a po obniżeniu ciśnienia powietrza wewnątrz tunelu, prędkość pojazdów wzrośnie do 600 km/h.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.