Google ujawnia rozkład wpływów z reklamy

Google ujawnia rozkład wpływów z reklamy26.05.2010 15:55
Źródło zdjęć: © Google

Koncern Google po raz pierwszy ujawnił, w jaki sposób dzieli się zyskami ze stronami partnerskimi. Jak się okazuje, zależnie od rodzaju reklamy firma zatrzymuje albo jedną trzecią, albo niemal połowę przychodów.

Istnieją różne warianty platformy AdSense, dzięki której na stronach internetowych umieszcza się reklamy. W przypadku AdSense for Content reklamy są skorelowane z zawartością witryny (pojawiającymi się na niej słowami)
. Właściciel strony zwykle otrzymuje 68 procent przychodów – poinformowała firma na łamach bloga. W wariancie AdSense for Search na stronie umieszcza się wyszukiwarkę Google'a, a pojawiające się przy niej reklamy są dopasowywane do wpisywanych haseł. W tym przypadku właściciel może liczyć najczęściej na 5. procent wpływów. Tak wysoką dysproporcję między obydwoma modelami firma uzasadnia koniecznością nieustannego udoskonalania technologii wyszukiwarki.

Źródło zdjęć: © (fot. Google)
Źródło zdjęć: © (fot. Google)

Ze względu na to, że Gooogle ma dominującą pozycję na wielomiliardowym rynku reklamy online, z całą pewnością na nowo rozgorzeją dyskusje nad tym, czy partnerzy koncernu są traktowani uczciwie. Powodem ujawnienia sposobu podziału zysków może być śledztwo antymonopolowe prowadzone we Włoszech: tamtejsi wydawcy gazet zarzucają Google'owi, że nadużywa pozycji na rynku. Poza tym obserwatorzy podejrzewają, że koncern z Mountain View przygotowuje się do coraz bliższego startu platformy reklamowej Apple iAd Linktext, w przypadku której partnerzy mają otrzymywać 6. procent zysków.

Przedstawione liczby nie są dla znawców branży zaskoczeniem, ale dopiero teraz staje się jasne, jaką część wpływów zatrzymuje Google z reklam umieszczanych na stronach partnerskich – nawet jeśli większe portale mogą zawierać umowy na lepszych warunkach. Poza tym koncern wciąż nie ujawnia, jak rozdzielane są przychody z reklamy dla urządzeń przenośnych.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.