Google najcenniejszą marką na świecie

Google najcenniejszą marką na świecie30.04.2009 15:28
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

W opublikowanym wczoraj na łamach "Financial Times" raporcie dotyczącym wartości globalnych marek, sieciowy gigant Google został uznany za brand numer jeden. Wartość znaku handlowego firmy została wyceniona na ponad 100 miliardów dolarów.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)

Badania wartości marek przeprowadziła firma Millward Brown i wynika z nich, że mimo światowego kryzysu wiele brandów jest wycenianych lepiej niż rok temu. Na przykład numer jeden na liście Google zwiększył wartość swojej marki aż o 1. procent. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najwięcej wartych marek znajduje się aż sześć firm związanych z IT i telekomunikacją. Wyceniony na ponad 76 mld dolarów Microsoft zajmuje drugą pozycję, natomiast czwarty na liście IBM oszacowano na ponad 66 mld dolarów. Bardzo wysoką szóstą pozycję zajęła firma Apple, a jej brand został wyceniony na 63 mld dolarów. Z raportu wynika, że wzrosła wartość brandów związanych z elektronicznym handlem, na przykład Amazon zyskał aż 85 proc., natomiast platforma eBay została wyceniona wyżej o 16 procent niż rok temu. Dzięki inwestycji w telefonię mobilną korporacja Vodafone trafiła na 9. miejsce zestawienia i jej wartość wzrosła o 45
procent w stosunku do roku poprzedniego i została wyceniona na niemal 54 mld dolarów.

Co ciekawe, kryzys finansowy, który dotknął banki amerykańskie (spadek wartości, np. Bank of America o 5. procent, Citi o 52 procent), bardzo dobrze przysłużył się chińskiemu konkurentowi – China Merchants Bank zanotował rekordowy wzrost wartości swojej marki o 168 procent.

Należy jednak zauważyć, że pomimo wzrostu wartości marek często wartość samych firm zmalała w ciągu ostatniego roku. Niewątpliwie jednak przedsiębiorstwa wyróżniające się dobrą i znaną marką mają w obecnych trudnych czasach większą szansę na przetrwanie. Z raportu Millward Brown wynika, że branża IT i telekomunikacji należą niewątpliwie do tych sektorów globalnej gospodarki, którym kryzys nie zdążył jeszcze poważnie zaszkodzić.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.