Google Chrome może wystrzelić w rankingach popularności

Google Chrome może wystrzelić w rankingach popularności08.09.2008 16:00
Źródło zdjęć: © IDG

Nie ma jeszcze oficjalnych wyników popularności Google Chrome w Polsce. Obserwując jednak wstępne wyniki zbierane przez firmę Gemius łatwo zaobserwować, że na rynku przeglądarek internetowych zanosi się na ( nie? )małą rewolucję.

Ostatnie prezentowane na witrynie Ranking.pl wyniki - z oczywistych względów - nie zawierają Google Chrome (patrz: "Trendy: Internet Explorer 6 liderem, Firefox 3 mocno w górę). Na nowe przyjdzie nam poczekać do czwartkowego popołudnia.

Już teraz jednak da się dostrzec, że najnowsza aplikacja Google może zrobić na rynku małe zamieszanie. Oto, co udało nam się dostrzec podczas obserwacji internautów odwiedzających witrynę PC World Komputera.

Interesujące statystyki
Google Chrome wysyła taki oto identyfikator przeglądarki i systemu w wypadku instalacji w systemie Windows Vista PL ( komputer autora ):

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/525.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.149.29 Safari/525.13

Na podstawie tych danych mechanizmy firmy Gemius rozpoznają system i aplikację jako:
System: (Windows Vista), Browser: (Safari 3.1.0) Mobile: (undefined)
(oczywiście można je oszukać, ale chwilowo Google Chrome nie daje takiej możliwości).

Łatwo więc dostrzec, że Gemius rozpoznaje Google Chrome jako Safari 3.1.x.

Google Chrome = Safari 3.1.x

Popatrzmy teraz na popularność Safari 3.1.x wśród internautów odwiedzających witrynę PC World Komputera:
-- czerwiec 2008 - z Safari 3.1.x korzystało łącznie 0,2% użytkowników,
-- lipiec 2008 - 0,2% (zerowy przyrost),
-- sierpień 2008 - 0,2% (zerowy przyrost),
-- wrzesień 2008 ( 1-7.09.2008 ) - 1,9% ( +1,7 p.p.! ).

Jest kilka możliwych interpretacji powyższego wyniku:
1) Olbrzymia większość Polaków przesiadła się na Safari 3.1.x.
2) iPhone 3G rozchodzi się jak świeże bułeczki, a wbudowane weń Safari rozpoznawane jest właśnie jako desktopowa odmiana 3.1.x (patrz też ciekawostka: "Opera Mobile oszukuje")
3) Całkiem spora liczba internautów pobrała, zainstalowała i korzysta z Google Chrome. Jest ich na tyle dużo, że w ciągu zaledwie pięciu dni przeglądarka stała się niemal dziewięciokrotnie (dokładnie 8,5x) popularniejsza niż Safari.

Dwie pierwsze hipotezy są niezbyt prawdopodobne - choćby dlatego, że żaden polski operator nie pochwalił się liczbą sprzedanych telefonów Apple. Najbliższa prawdy wydaje się być teoria nr 3, ale tę uda się potwierdzić dopiero po oficjalnej publikacji wyników gemiusTraffic.

Popularność Chrome potwierdzeniem słów Ranking.pl?

Duża popularność Google Chrome może jednoznacznie udowodnić, że przedstawiciele firmy Gemius mają rację - blokowanie skryptów i reklam w Internecie to wyjątkowo rzadko spotykane zjawisko, bez większego wpływu na wyniki prezentowane na witrynie Ranking.pl.

Chrome nie posiada bowiem wtyczek umożliwiających blokowanie reklam, nie pozwala też na wyłącznie obsługi JavaScript.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.