Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja

Globalne problemy z telefonami Blackberry - aktualizacja13.10.2011 11:56
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Znamy przyczynę awarii usług BIS/BES w BlackBerry. Tymczasem do krajów dotkniętych usterką dołączyły USA, Kanada i Meksyk

[Aktualizacja - 13.10.2011 08:15] Od godziny 6 rano czasu BST (7 rano czasu polskiego) działanie usług BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w Indiach poprawiło się w sposób znaczący. Będziemy stale kontynuować monitoring, aby zapewnić ich stabilne działanie. Wszystkim klientom dziękujemy za cierpliwość. Nowe informacje będą publikowane na: http://uk.blackberry.com/serviceupdate/

[Aktualizacja - 12.10.2011 23:44]
Aktualna sytuacja przedstawiona przez CIO w firmie RIM

Do wszystkich klientów BlackBerry:
Po pierwsze, pragnę przeprosić za przerwy i opóźnienia, jakich wielu z Państwa doświadczyło w tym tygodniu. Chciałem zwrócić się do Państwa bezpośrednio, przekazać jak wygląda aktualna sytuacja funkcjonowania usługi, którą staramy się naprawić, a także odpowiedzieć na niektóre z pytań z Państwa strony.

Zaufaliście nam ze względu na niezawodną, prowadzoną w czasie rzeczywistym komunikację a teraz Państwa zawodzimy. Traktujemy to bardzo poważnie, a nasi pracownicy na całym świecie pracują dzień i noc, aby naprawić tę sytuację. Wierzymy, że znamy przyczynę tego co się stało i pracujemy nad przywróceniem normalnego funkcjonowania usługi na wszystkich rynkach tak szybko jak to możliwe.

Oto aktualny stan usługi i sytuacji w różnych regionach, gdzie wystąpiły problemy:

Dla Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki (EMEIA):
• Systemy e-mail działają, a prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły, trwają. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Komunikator BlackBerry Messenger funkcjonuje pomyślnie.
• Przeglądanie stron jest tymczasowo niedostępne, ponieważ zespoły wsparcia
monitorują stabilność serwisu i na bieżąco oceniają sytuację, kiedy ta funkcjonalność będzie mogła być przywrócona.
•. Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.

Dla Kanady i Ameryki Łacińskiej:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie (za wyjątkiem trzech sieci operatorów w Ameryce Łacińskiej, obsługiwanych przez infrastrukturę EMEIA - przeglądanie jest tymczasowo niedostępne dla tych trzech sieci).
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Dla Stanów Zjednoczonych:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie.
•. Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.

Będziemy na bieżąco umieszczać informacje o rozwoju sytuacji na BlackBerry.com, RIM.com i poprzez nasze kanały społecznościowe. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wszędzie przywrócić regularne usługi i odzyskać Wasze zaufanie.

Z wyrazami szacunku,

Robin Bienfait
Chief Information Officer, RIM

[Aktualizacja - 12.10.2011 13:24] Otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie RIM: _ opóźnienia w wysyłaniu wiadomości i przeglądaniu stron internetowych, których doświadczyli użytkownicy BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Indiach, Brazylii, Chile i Argentynie były spowodowane awarią przełącznika rdzeniowego (core switch) w infrastrukturze firmy RIM. Pomimo, że system jest zaprojektowany tak aby, w przypadku awarii, automatycznie zaczął funkcjonować na przełączniku zapasowym, ta operacja nie przebiegła zgodnie z wcześniej przeprowadzanymi testami. W rezultacie utworzyły się ogromne ilości zapasowych kopii danych. Obecnie pracujemy nad wyczyszczeniem zbędnych danych i przywrócenia normalnego funkcjonowania serwisu tak szybko jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, będziemy informować na bieżąco o rozwoju sytuacji. _

[Aktualizacja - 12.10.201. 09:35] Usługi BIS/BES nadal nie działają, ale znamy już przyczynę. RIM podało, że problem pojawił się w momencie awarii głównego serwera usługi. Teoretycznie powinien się uruchomić serwer zapasowy, ale zgodnie z tym co mówi RIM, nie zadziałał on tak, jak podczas testów. Tymczasem do krajów dotkniętych awarią dołączyły USA, Kanada i Meksyk.

Urządzenia Blackberry działają w oparciu o usługę BIS lub BES, która zapewnia błyskawiczną synchronizację skrzynek mailowych z telefonem, pozwala korzystać z komunikatora BlackBerry Messenger i jest wykorzystywana przez niektóre aplikacje. 1. października, około godziny 11 czasu polskiego, usługa BIS/BES przestała działać w całej Europie, Afryce i na Środkowym Wschodzie.

Firma RIM nie podała oficjalnie jaka była przyczyna awarii, ale najprawdopodobniej dotyczy ona jednego z serwerów na terenie Wielkiej Brytanii. Bez względu na przyczynę, całe rzesze użytkowników terminali BlackBerry, w tym wielu biznesmenów, jest odciętych od usług, które są im niezbędne do prowadzenia firmy lub po prostu codziennych kontaktów.

Awaria dotyczy całego regionu EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód) i obejmuje ponad połowę użytkowników smartfonów firmy RIM. Praktycznie nie działają żadne usługi wykorzystujące BIS/BES - przede wszystkim obsługa kont e-mail oraz komunikator BBM. W niektórych obszarach, w tym również w Polsce następują opóźnienia w przekazywaniu wiadomości przez serwery BIS. Niestety opóźnienia te mogą sięgać nawet kilku godzin, co w praktyce oznacza, że usługa jest nadal bezużyteczna.

Jeszcze w nocy z poniedziałku na wtorek, RIM poinformował o rozwiązaniu problemu, ale jest wtorkowe popołudnie, a usługi nadal nie działają. Oficjalne konto BlackBerry na Facebooku roi się od coraz bardziej niepochlebnych komentarzy oraz zapowiedzi zerwania umów i wymiany telefonów przez zawiedzionych użytkowników. Tymczasem producent milczy, a nam pozostaje tylko czekać.

Informacje na bieżąco publikowane są na profilach BlackBerry w serwisach Facebook i Twitter:
www.facebook.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerry
twitter.com/BlackBerryHelp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.