Garść nowości na Facebooku i w Messengerze. Zuckerberg śmiało kroczy naprzód, tylko po co?

Garść nowości na Facebooku i w Messengerze. Zuckerberg śmiało kroczy naprzód, tylko po co?13.04.2016 09:45
Źródło zdjęć: © chip.pl

W Fort Mason zebrało się ponad 2600 osób. Transmisję z wydarzenia na żywo na Facebooku oglądały setki tysięcy internautów. To właśnie podczas konferencji F8 Mark Zuckerberg, szef największej na świecie sieci społecznościowej, podzielił się swoimi planami rozwoju na najbliższe 10 lat. Większa część dotyczy bardziej deweloperów, niż użytkowników, ale i dla tej drugiej grupy znalazło się sporo nowości. A oto one.

W dużym skrócie: najważniejsze hasła to nowy przycisk na Facebooku, pozbycie się loginu i hasła w formie znanej dzisiaj, kamerka do nadawania filmów 36. na żywo i... ogólnie rzecz biorąc, megatransformacja Messengera. Tej aplikacji nie powinniśmy już traktować jako komunikatora, a wielofunkcyjną platformę.
Pierwszego dnia ogłoszono m.in.:

- API funkcji Live: funkcja Facebook Live (możliwość transmitowania obrazu i dźwięku) odniosła ogromny sukces, dlatego Facebook otwiera API dla programistów, dzięki czemu ludzie oraz wydawcy zyskają więcej możliwości interakcji oraz dzielenia się treściami w czasie rzeczywistym na Facebooku.

- Boty w Messengerze: w ramach platformy Messenger boty mogą dostarczać w zautomatyzowany sposób, bezpośrednio do zainteresowanych osób wiele rodzajów treści - od prognozy pogody, przez informacje o korkach, rachunki, aż po listy przewozowe. _ Send / Receive API _ Messengera będzie wspierać nie tylko wysyłanie oraz odbieranie tekstów, ale również grafik oraz interaktywnych powiadomień, zawierających różne call-to-action. Pamiętacie Infobota ze starego Gadu-Gadu? Facebook wprowadzi coś podobnego, ale w o wiele bardziej zaawansowanej formie. To coś na miarę Siri, Cortany, Google Now czy Amazon Echo. Trzymamy kciuki!

- Facebook Surround 360: oczywiście nie mogło zabraknąć tematu wirtualnej rzeczywistości i filmów w 360 stopniach. Facebook Surround 360 to system dla kamer 3D-360, który pozwoli na produkcję wyraźnych, prawdziwie sferycznych materiałów filmowych w 3D. Zaprezentowany system ma wbudowaną technologię łączenia obrazów nawet z 17 kamer, co przyczynić się ma do ograniczenia czasu potrzebnego na fazę post-produkcji. Technologia będzie udostępniona latem na platformie GitHub.

- Profile Expression Kit: dzięki zewnętrznym aplikacjom, ludzie będą mogli tworzyć zabawne _ wideo profilowe _. Wersja beta rozszerzenia została już udostępniona ze wsparciem sześciu aplikacji: Instagram, Lollicam, BeautyPlus, Cinemagraph Pro by Flixel, Lollicam, MSQRD oraz Vine.

- Free Basics Simulator & Demographic Insights: Free Basics Simulator to narzędzie dla deweloperów pracujących nad usługami w ramach Free Basics, dzięki któremu będą mogli sprawdzić, jak ostatecznie prezentują się stworzone przez nich treści. Demographic Insights pomogą natomiast lepiej poznać różne grupy ludzi korzystających z tych usług.

- Account Kit: umożliwia logowanie do nowych aplikacji jedynie za pomocą numeru telefonu lub adresu e-mail, ułatwiając w ten sposób deweloperom dotarcie do nowych użytkowników.

- Aktualizacja narzędzi analitycznych dla aplikacji: Ponad 45. 000 unikalnych aplikacji korzysta z tego narzędzia, by lepiej rozumieć i rozszerzać grupę swoich użytkowników. Facebook opracował nowe narzędzia, które pomogą deweloperom i marketerom rozwinąć ich biznes, dzięki głębszej wiedzy na temat użytkowników, a także powiadomieniom push oraz wewnątrz aplikacji (w wersji beta).

- Quote Sharing: nowy sposób na łatwe dzielenie się ze znajomymi na Facebooku cytatami znalezionymi na stronach internetowych lub w aplikacjach.

- Przycisk _ Save _: Przycisk Save pozwoli ludziom zapisać interesujące artykuły, filmy i inne materiały znajdujące się w sieci. Trafią one do folderu Saved na Facebooku, dzięki czemu będzie można do nich wrócić na dowolnym urządzeniu.

Wizja, plany i zapowiedzi są imponujące, ale pozostaje jedno pytanie: czy konsumenci w ogóle tego potrzebują albo przynajmniej chcą? Facebook i Messenger, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej (w postaci aplikacji na smartfony) działają coraz wolniej. Zauważa to coraz więcej użytkowników. Zuckerberg powinien w pierwszej kolejności postawić na optymalizację, a potem serwować nowe funkcje, które jeszcze bardziej będą obciążały nasze urządzenia. Pozostaje jedynie czekać.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.