Fascynująca animacja! 19 lat temu świat wyglądał zupełnie inaczej

Fascynująca animacja! 19 lat temu świat wyglądał zupełnie inaczej22.02.2019 12:05
Źródło zdjęć: © WP.PL

Apple, Google i Amazon to dziś największe marki świata. Ale jeszcze sześć lat temu wcale tak nie było. Upadek gigantów i szybki rozwój nowych liderów pokazuje efektowna animacja.

Świat przeszło dziesięć lat temu wyglądał zupełnie inaczej. Wydaje się, że było to niedawno, ale niewiele ponad dekadę temu nie mieliśmy urządzeń i usług, bez których obecnie nie wyobrażamy sobie życia. Kilkanaście lat temu zupełnie inaczej wyglądała też lista największych marek na świecie. Wszystko zmienił rozwój i znaczenie firm technologicznych.

Ta animacja robi furorę w sieci:

Wykres pokazuje zmiany na liście największych 15 globalnych marek na świecie i ich wartości. I to nawet w dłuższej perspektywie - bo aż od 2000 roku. Wtedy w czołówce nie było żadnej firmy, która jest na szczycie dzisiaj.

Animacja fascynująca jest z kilku powodów. Gdy się zaczyna, różnice pomiędzy peletonem a liderującymi nie były aż tak duże. Z czasem giganci zaczęli rosnąć coraz szybciej, a ci nie aż tak wielcy zostawali w tyle. Potem - w okolicach 2004 - zaczyna się pościg Intela. Nieudany, bo firma zaczęła tracić, a rozpędzała się Nokia.

Najciekawiej zaczyna się w 2010 roku. Google rośnie w zastraszającym tempie. A w 2011 roku na listę wskazuje Apple, które dosłownie zaczyna połykać rywali. To zasługa smartfonowej i tabletowej rewolucji.

O wielkich korporacjach czasami zdarza nam się myśleć jak o kolosach, których nic nie ruszy. Przykład Coca-Coli, która wprawdzie dzisiaj jest jedną z największych marek na świecie, ale przecież przez lata była na szczycie. Czy za piętnaście lat podobnie będziemy mówić o Google, Apple czy Amazonie?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.