Facebook wraca do korzeni

Facebook wraca do korzeni30.06.2016 13:35
Źródło zdjęć: © 3- Bhupinder Nayyar / CC

Zanosi się na rewolucyjną zamianę w sposobie wyświetlania postów. Facebook zmienia bowiem algorytm sterujący tzw. News Feedem. Teraz najważniejsze będą posty rodziny i przyjaciół, dopiero za nimi pojawią się aktualizacje ulubionych stron i produktów

_ - Facebook powstał aby każdy użytkownik mógł kontaktować się z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi - _podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka. - _ Naszym głównym celem jest łączyć ludzi z osobami i miejscami, z którymi chcą być w kontakcie. Taka będzie teraz główna idea News Feedu. _

Te górnolotne stwierdzenie zapowiada całkiem poważną zmianę w News Feedzie - liście postów, które każdy użytkownik widzi na swojej ścianie. Chodzi o nowy algorytm, który będzie dobierał kolejność wyświetlania informacji. Mówiąc krótko, Facebook wraca do tego, czym był na początku, czyli interakcji między użytkownikami.

Wszystko sprowadza się do tego, że dla każdego z użytkowników, algorytm sterujący kolejnością postów, będzie na samym początku wyświetlał posty ulubionych znajomych, a dopiero później pojawia się posty ze stron firm i organizacji. Te ostatnie również będą musiały sobie zasłużyć na wyświetlanie na facebookowej ścianie. Warunkiem na wysoką pozycję wyświetlania, będzie częste udostępnianie informacji przez znajomych.

Wraz z nowym algorytmem, który będzie sterował News Feedem, specjaliści z Facebooka zmienili również swoją politykę dotyczącą podpowiadania użytkownikom popularnych tematów - tzw. _ trend topics _. Od teraz Facebook będzie bardziej koncentrował się na dopasowaniu tych treści do konkretnego użytkownika. Nie bez znaczenia będzie również popularność materiałów pośród innych użytkowników portalu.

O ile zmiany te mogą cieszyć użytkowników, to z pewnością spędzą sen z powiek wydawców prowadzących różnego rodzaju fanpage. Jak poinformował Adam Mosseri, product manager Facebooka, odpowiedzialny za algorytmy News Feeda, mogą oni odnotować spadki w liczbie osób, do których dotarła wiadomość.

Zmiana jakiej doświadczymy, jest dokładnym przeciwieństwem tego, co Facebook zrobił z tablicami użytkowników w 201. r., kiedy znacznie zmniejszył udział informacji od przyjaciół, na rzecz fanpage’y.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.