Facebook wprowadza nowe funkcje usprawniające sprzedaż

Facebook wprowadza nowe funkcje usprawniające sprzedaż14.10.2015 11:23
Źródło zdjęć: © Sean MacEntee / flickr.com / CC

Ludzie powszechnie korzystają już z urządzeń mobilnych, natomiast firmy są ciągle w trakcie procesu przechodzenia na nowy kanał komunikacji. Marketerzy stają przed wyzwaniem dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży, choć z punktu widzenia klienta na urządzeniach mobilnych mechanizm zakupów jest najczęściej zbyt skomplikowany, a przez to czasochłonny.

Facebook służy ludziom nie tylko do kontaktu z rodziną i przyjaciółmi, ale także z markami i produktami. Dlatego stworzenie przez Facebooka mechanizmów usprawniających zakupy w świecie mobilnym przyniesie korzyść zarówno firmom, jak i korzystającym z niego osobom.

Już w ubiegłym roku Facebook wprowadził format Carousel, który pozwala zaprezentować kilka zdjęć produktowych z linkami w ramach jednej reklamy. Ten sam format znalazł się również w reklamach na Instagramie, a ostatnio zamiast zdjęć można w nim opcjonalnie umieszczać filmy wideo. Jednocześnie Facebook testuje szereg nowych funkcji poprawiających proces zakupów na platformie:

  • Canvas. Jeśli po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę, która się wolno ładuje i nie jest zoptymalizowana z myślą o użytkownikach mobilnych, rośnie ryzyko, że zrezygnuje z oczekiwania na informacje o interesującym go produkcie. Testowany przez Facebooka mechanizm Canvas sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu.
  • Przycisk call-to-action „Buy”. Facebook testuje nowy przycisk, który umożliwi ludziom dokonanie zakupu bezpośrednio na Facebooku.
  • Strony w serwisie jako mobilna platforma dla sprzedawców – sekcja „Shop”. Ponad miliard ludzi miesięcznie odwiedza strony firm na Facebooku, aby dowiedzieć się więcej na temat ich działalności. Dlatego Facebook testuje sekcję „Shop”. dla właścicieli stron, dzięki której mogą lepiej zaprezentować na niej swoje produkty. Firmy mogą decydować, czy sekcja ta ma linkować do ich własnych platform sprzedażowych, czy proces zakupu ma się w całości odbyć na Facebooku.
  • Nowa przestrzeń dla prezentacji i sprzedaży produktów widoczna na liście „Ulubione”. Ludzie na Facebooku odnajdują nowe produkty w różnych częściach serwisu: w Aktualnościach, na Stronach i Grupach. W najbliższych tygodniach Facebook rozpocznie testy nowej przestrzeni, w której ludzie będą mogli przeglądać i kupować produkty. Początkowo testy będą prowadzone wspólnie z tymi samymi firmami, które testują sekcję „Shop”, a w nowej przestrzeni pojawi się oferowany przez nie towar. Z czasem zakres prezentowanych tam produktów zostanie rozszerzony, na przykład o rzeczy do wystawione na sprzedaż w obserwowanych Grupach.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Ruszyły prace nad drugą dużą aktualizacją dla Windows 10

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.