Facebook w Polsce rozwija się najlepiej we wschodniej Europie

Facebook w Polsce rozwija się najlepiej we wschodniej Europie13.06.2013 10:20
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

"Polska jest dla nas najbardziej rozwijającym się rynkiem w Europie
środkowo-wschodniej" - powiedziała w Gdańsku wiceprezydent firmy Facebook Carolyn Everson podczas rozpoczętego w środę Mediarun Festival.

*"Polska jest dla nas najbardziej rozwijającym się rynkiem w Europie środkowo-wschodniej" - powiedziała w Gdańsku wiceprezydent firmy Facebook Carolyn Everson podczas rozpoczętego w środę Mediarun Festival. *

"W Polsce jest 1. milionów użytkowników Facebooka, z czego trzy czwarte korzysta z niego codziennie. Połowa Polaków ma dostęp Facebooka na urządzeniach mobilnych. Macie naprawdę ogromne możliwości" - mówiła Everson, która jest szefową zespołu odpowiadającego za globalne rozwiązania marketingowe dla najważniejszych strategicznych klientów FC oraz globalnych agencji współpracujących z serwisem. Sprawuje również nadzór nad strategią medialną, sprzedażą reklam i zarządzaniem projektami marketingowymi realizowanymi na Facebooku. Jest to jej pierwsza wizyta w Polsce.

Podkreśliła, że Facebook jest bardzo skutecznym narzędziem do rozwoju biznesu. Jako przykład podała historię dwóch polskich kobiet - Małgorzaty i Magdaleny - które po podróży do Mediolanu zapragnęły sprzedawać włoskie buty w Polsce. "Dziś dzięki Facebookowi mają już 1. tysięcy klientów" - dodała wiceszefowa Facebooka.

Everson przypomniała, że Facebook ma na całym świecie ponad miliard użytkowników, z czego 75. mln używa tego portalu w sposób mobilny.

"Co daje Facebook marketingowi? Przede wszystkim pozwala lepiej opowiadać historie i dzielić się z nimi na wielką skalę. Dla osób korzystających marketingowo z Facebooka jedną z kluczowych spraw jest określenie grupy docelowej przekazu" - wyjaśniła Everson.

O oddziaływaniu na zmysły człowieka w budowaniu marki produktu mówił natomiast Michał Kornacki z agencji Internet Media Services. "Marketing sensoryczny, mimo że wszyscy mamy od urodzenia pięć zmysłów, jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Większość działań reklamowych odnosi się do wzroku, co sprawia, że marki tracą swoją moc przyciągania, będąc łudząco do siebie podobne" - tłumaczył.

"Przeciążony natłokiem reklam klient nie jest już w stanie udźwignąć więcej komunikatów. W tej sytuacji najważniejszym zadaniem staje się budowanie lojalności" - ocenił przedstawiciel IMS.

Z badań wykonanych w 1. krajach na świecie, w tym w Polsce, wynika, że lojalność klienta wobec marki rośnie o 30 procent, gdy angażuje ona więcej niż jeden zmysł i aż o 70 proc. gdy w przekazie marketingowym łączy ze sobą trzy zmysły.

"Świadczy to o tym, że dziś konsument oczekuje czegoś więcej od marki. Nie chce już słuchać, że ten proszek lub telefon komórki jest lepszy lub gorszy. Aby budować lojalność wcale nie trzeba epatować argumentacją, lecz wystarczy odwołać się do pewnych sfer zmysłowych, które każdy z nas posiada" - ocenił Kornacki.

Wyjaśnił, że w przypadku oddziaływania na zmysł słuchu dźwięk użyty w reklamie powinien być w miarę prosty i powtarzany intensywnie najlepiej "setkom milionów ludzi". "Puszczanie dowolnej muzyki w sklepie nie załatwia jednak sprawy. Sens ma jedynie profesjonalny dobór formatu muzycznego do grupy klientów zainteresowanych daną marką. Puszczanie muzyki klasycznej w sklepie odzieżowym dla młodzieży raczej ją odstraszy" - podkreślił.

O znaczeniu zapachu w reklamie mówi z kolei jedno z badań przeprowadzonych w USA przez firmę obuwniczą Nike. W dwóch tych samych pokojach umieszczono dwie identyczne pary butów. Do jednego z pomieszczeń wpuszczono jednak zapach kwiatów. Zadaniem osób biorących w badaniu była ocena tego obuwia i zaproponowania dla nich ceny.

"Okazało się, że w pokoju, gdzie był zapach o 8. proc. więcej osób lepiej oceniło buty. Co więcej, respondenci ci byli gotowi zapłacić za wspomnianą parę butów o ponad 10 dolarów więcej" - powiedział Kornacki.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.