Facebook stawia na grupy. 10 milionów dolarów dla najlepszych administratorów

Facebook stawia na grupy. 10 milionów dolarów dla najlepszych administratorów09.02.2018 18:29
Źródło zdjęć: © facebook

Marketingowy chwyt czy realna zmiana? Zapewnienia Facebooka brzmią bardzo szlachetnie i praktycznie. Chcą pozbyć się kłamstw i naciągania na rzecz tworzenia społeczności i zbliżania ze sobą znajomych.

Podczas drugiej edycji Facebook Communities Summit, w Londynie pojawiło się blisko 300 liderów społeczności z całej Europy. Nie zabrakło również reprezentacji z Polski - pojawiło się dziewięć grup. Wbrew pozorom to nie moderatorzy forów związanych z celebrytami czy znanymi ze sklepów markami. Facebook chciał porozmawiać z tymi, którzy realnie angażują użytkowników w dyskusje. Z nadesłanych zgłoszeń wybrano przedstawicieli grup zajmujących się m.in. grą sieciową, mapami i kartografią oraz zrzeszających fanów obuwia.

Całe wydarzenie nie jest jednak skupione na wymianie uprzejmości i doświadczeń między administratorami. Facebook, w ramach programu rezydencyjnego, będzie ich trenować, wspierać w rozwoju i mentoringu. A pięciu najbardziej obiecujących liderów społecznośc otrzyma zawrotną kwotę miliona dolarów na rozwijanie swoich pomysłów i wdrożeń. Z kolei do 100 osób, z którymi Facebook nawiąże współpracę w ramach programu stypendialnego, otrzyma nawet 50 tysięcy dolarów. Nagrodzeni będą mogli przeznaczyć je na przeprowadzenie inicjatywy we własnej grupie.

Źródło zdjęć: © facebook
Źródło zdjęć: © facebook

Kolejną zmianą jest wzmocnienie pozycji administratorów. "Wasza praca ma znaczenie" – podkreśliła zebranym Jennifer Dulski, szefowa społeczności Facebooka. W dowód tych słów przedstawiono zestaw nowych możliwości. Administratorzy mogą teraz agregować informacje o grupie I prośbach o dołączenie w jednym miejscu, publikować grupowe oświadczenia, tworzyć dedykowane zasady I personalizować kolor grupy.

Chris Cox, dyrektor finansowy Facebooka, określił nowe zasady jako powrót do korzeni serwisu. Skąd takie nastawienie? Na przestrzeni ostatnich kilku lat portal zmienił się - pojawiło się więcej reklam, sponsorowanych wpisów oraz wiadomości. Ta ostatnie czasem rodzą kontrowersje, między innymi przez promowanie fałszywych bądź niedokładnych informacji. Dlatego ogólne zmiany mają teraz wyświetlać użytkownikom więcej treści od znajomych, a mniej od firm.

Zobacz też: Tak wygląda centrum danych Facebooka

Inwestycje w grupy można odebrać również w inny sposób - jako część większego planu, który ma przede wszystkim odciążyć Facebooka z oskarżeń tak poważnych, jak nawet zagrożenia dla współczesnych demokracji.

Skierowanie swojego zainteresowania na grupy nie jest oczywiście rozwiązaniem idealnym. W końcu łatwo natknąć się na miejsca promujące mowę nienawiści, teorie spiskowe i "medycynę alternatywną". Na to również pojawiły się odpowiednie narzędzia. Inżynieriowe Facebooka będą łatwiej wyłapywać konta trollów oraz te fałszywe. Usprawnione ma zostać też wyłapywanie oszustw oraz raportowanie treści niewłaściwych.

Źródło zdjęć: © facebook
Źródło zdjęć: © facebook

Zmiany odczujemy zapewne za kilka miesięcy. Odczują ją wszyscy członkowie Facebooka, bo każdy użytkownik jest przynajmniej w jednej grupie, która będzie pod wpływem ogłoszonych zmian. Wszystko wskazuje na to, że będą to zmiany na lepsze.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.