Facebook już nie taki "cool"

Facebook już nie taki "cool"18.09.2012 11:45
Źródło zdjęć: © Johannes Fuchs / CC

W ostatnim wystąpieniu CEO Facebooka pojawiło się wiele elementów, które miały przede wszystkim uspokoić inwestorów. I to się udało. Jednak Zuckerberg nie odniósł się w żaden sposób do kilku niepokojących trendów, które mogą pomieszać szyki Menlo Park.

Najważniejszym z nich jest odpływ użytkowników z grupy docelowej, która do tej pory stanowiła siłę Facebooka –. wśród osób młodych. Zjawisko to najbardziej widoczne jest w Stanach, które generują dla portalu społecznościowego największy przychód.

Stosunkowo duża ilość młodych osób doszła do wniosku, że Facebook nie jest już „cool”. więc opuszczają oni platformę. Można powiedzieć, że jest to mała strata, ponieważ ludzie młodzi zazwyczaj mają mniej pieniędzy do wydania niż osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat. Można, ale to właśnie ludzie młodzi najczęściej są tzw. early adopters i jest bardzo prawdopodobne, że rynek będzie podążał za nimi. To właśnie oni przyczynili się do sukcesu Facebooka.

Zgodnie z danymi, które opublikowane przez analityka Evercore Kena Senę, na które powołuje się Business Insider, największy spadek liczby użytkowników w USA w ujęciu rocznym odnotowano właśnie w grupie wiekowej 12-1. (42 proc.) i 18-24 (25 proc.). Analityk przewiduje, że Facebook będzie jeszcze przez jakiś czas zyskiwał (nawet do 15,2 miliarda dolarów dochodu w 2018), ale głównie dzięki wzrostowi liczby użytkowników z innych krajów. Wcześniej czy później jednak tendencja odwracania się młodszych użytkowników od serwisu społecznościowego będzie wyraźna na całym świecie.

Czy więc Facebook może coś zrobić by przeciwstawić się tej tendencji? Co prawda nie bezpośrednio, ale jak najbardziej. Analityk wskazuje na to, że duża część amerykańskiej młodzieży porzuca Facebooka na rzecz Instagrama. Instagram nie został jeszcze zmonetyzowany, ale biorąc pod uwagę jak bardzo skupia się on na obrazach, nietrudno wyobrazić sobie, że wcześniej czy później zostanie zamieniony w medium reklamowe.

A tak się składa, że Instagram należy do Facebooka.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.