Facebook i jego reklamy

Facebook i jego reklamy13.10.2009 12:32
Źródło zdjęć: © facebook

Popularność Facebooka wśród polskich internautów stale rośnie. Co za tym idzie, przybywa na nim reklam dostosowanych do polskiego odbiorcy. Na Facebooku po prostu wypada być - z takiego założenia wychodzą liczni producenci i usługodawcy.

Dlaczego Facebook jest taki atrakcyjny dla reklamodawców? Koszty dotarcia do użytkownika są niewielkie, nawet znikome w porównaniu z kosztem innych kampanii. Dodatkowo Facebook (podobnie jak Google)
serwuje swoim klientom reklamę kontekstową. Automatyczne skrypty, śledzą pieczołowicie nasze zachowania, „czytają”. nasze wypowiedzi i komentarze w poszukiwaniu słów kluczowych.

Jeśli właśnie wspominasz swoje letnie wakacje możesz się spodziewać, że Facebook wyświetli reklamę biura podróży, albo najlepszego serwisu fotograficznego. Na moim koncie królują ostatnio reklamy elektroniki „wszelakiej”. oraz - nie wiedzieć czemu - giełdowych transakcji. Reklamuje się Sony Ericsson, reklamuje się iPhone, banki i tak dalej. Wystarczyło popisać trochę o zdjęciach (najlepszy telefon do wysyłania zdjęć to SE), wymienić poglądy o produktach Apple (wygraj cudownego iPhone'a) czy zapytać się o kurs egzotycznej waluty (najlepsze konto bankowe) – wszystkie propozycje serwowane są oczywiście po Polsku.

Niektórzy idą jednak dalej i zamiast oklepanych reklam wciągają nas w gry i zabawy. Np. koreański Samsung stworzył grę LEDerzy, gdzie wspinając się na szczyt drabiny ewolucji możemy otrzymać w nagrodę najnowsze telewizory LED, odtwarzacze MP4 czy aparaty fotograficzne.

Gry i konkursy, które są przecież świetną reklamą, same w sobie próbują doścignąć w popularności FarmVille. Taka jest cena darmowych portali społecznościowych – korzystamy nic nie płacąc, ale ktoś to utrzymuje i są to właśnie reklamodawcy. Nie chcesz reklam? Zawsze może wpaść Tobie w oko reklama któregoś z serwisów randkowych, poznasz swoją miłość i będziecie spędzali wspólne wieczory nie na Facebooku, a oglądając romanse na wygranym telewizorze Samsunga, czy rozmawiali całe wieczory przez wygranego iPhone’a, a rachunki zapłacą się same z najlepszego konta bankowego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.