Facebook blokowany w biurach

Facebook blokowany w biurach27.08.2007 12:00

Średnio połowa firm nie pozwala swoim pracownikom na korzystanie z serwisu społecznościowego Facebook w godzinach pracy. Pracodawcy zaniepokojeni są spadkiem efektywności i zagrożeniem dla bezpieczeństwa przedsiębiorstw - informuje firma badawcza Sophos.

Już 43% firm blokuje dostęp do serwisu Facebook w swoich siedzibach. Kolejne 7% ogranicza korzystanie z serwisów społecznościowych jedynie do celów biznesowych. Problem jedynie w tym, jak sprawdzić, czy pracownik rzeczywiście kontaktuje się z innymi w celach związanych z pracą czy w towarzyskich. Sophos prognozuje, że korzystanie z serwisów społecznościowych będzie powodowało coraz więcej konfliktów na linii zatrudniający-zatrudniony.

Właściciele firm są głównie zaniepokojeni spadkiem wydajności pracowników, którzy w serwisach społecznościowych potrafią spędzać po kilkadziesiąt minut dziennie. Poważnym problemem są też kwestie bezpieczeństwa. Sophos wykazał, że duża część zakładanych w Facebook profili użytkowników zawiera szczegółowe dane o ich obecnym pracodawcy, a tego typu informacje mogą posłużyć cyberprzestępcom do filtrowania sieci korporacyjnej czy podszywania się pod pracowników w celu wyłudzenia danych klientów.

Co ciekawe, dwie trzecie samych pracowników jest zaniepokojonych faktem, że ich koledzy z pracy udostępniają zbyt dużo informacji w Facebook, które mogą posłużyć do ataków typu phishing.

Z drugiej strony pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, że Facebook staje się coraz bardziej popularnym narzędziem do nawiązywania kontaktów i chętnie jest wykorzystywany w biznesie.

Zdaniem Sophos, firmy powinny prowadzić jasną politykę odnośnie tego, czy chcą, aby ich pracownicy korzystali z serwisów społecznościowych. Powinny również zadbać o to, by pracownicy wiedzieli, jakimi zasadami bezpieczeństwa powinni się kierować w ujawnianiu informacji o firmie.

Badanie Sophos zostało przeprowadzone na grupie 600 pracowników.
W maju br. użytkownik średnio spędzał 186 minut w Facebook miesięcznie ( o 35% więcej niż w zeszłym roku ). W samej Wielkiej Brytanii w przeciągu pół roku liczba odwiedzających Facebook wzrosła 19 razy ( dane podajemy za Nielsen//NetRatings ).

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.