Europa: Google rozpoczyna kampanię reklamową Chrome'a

Europa: Google rozpoczyna kampanię reklamową Chrome'a03.02.2010 09:00
Źródło zdjęć: © Google

Google rozpoczyna w Europie kampanię promocyjną swojej przeglądarki Chrome. W tym celu sięgnął po sprawdzone tradycyjne rozwiązania - billboardy oraz reklamy w gazetach.

Towarzyszące "gazetowej" kampanii billboardy zostaną umieszczone na ulicach oraz stacjach metra takich miast jak Londyn, Paryż i Amsterdam. Akcja ma na celu zachęcić mieszkańców Europy do korzystania z przeglądarki Google Chrome i związana jest z tzw. "ekranem wyboru" przeglądarki w systemach Windows.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)

Przypomnijmy:

W grudniu Komisja Europejska zgodziła się na propozycje Microsoftu, aby w systemie operacyjnym Windows dystrybuowanym na terenie Europy znalazło się okno wyboru przeglądarki. Zgodnie z postanowieniami porozumienia, przez najbliższych pięć lat Microsoft udostępni w Europejskiej Strefie Ekonomicznej "ekran wyboru" (za pośrednictwem usługi Windows Update). Ekran ten umożliwi posiadaczom Windows XP, Visty i Windows 7 podjęcie decyzji, którą aplikację (lub aplikacje) do przeglądania Sieci zainstalować obok lub zamiast Internet Explorera.

W udostępnionym przez Microsoft ekranie wyboru ma być obecnych 1. aplikacji do przeglądania Sieci (ich kolejność będzie losowa, chociaż jako pierwsze zostaną wyświetlone najpopularniejsze aplikacje produkcji Apple, Microsoftu, Mozilli, Opery i Google). Zmiany zaczną obowiązywać od 2010 r. Microsoft zobowiązał się do udostępnienia ekranu wyboru przeglądarki w Windows Update najpóźniej do 17 marca 2010 r. Obiecał również, że nie będzie wykorzystywał swojej usługi do proponowania nowych wersji Internet Explorera tym użytkownikom, którzy w swoich systemach wyłączyli tę przeglądarkę (opcja ta dostępna jest w Windows 7).

Dominująca pozycja IE zagrożona?

"Konsumenci myślą, że litera "e", którą widzą na swoim pulpicie to synonim Internetu. To sytuacja, która jest bardzo dobra dla Microsoftu i trudna dla Google" - powiedział analityk Ross Sandler z RBC odnosząc się do ikony przeglądarki Internet Explorer.

Promując Chrome Google ma nadzieję wpłynąć na europejskiego konsumenta i zachęcić go do korzystania z alternatywnych rozwiązań zamiast oprogramowania Microsoftu.

"Myślimy, że przeglądarka jest bardzo ważna, być może nawet stanowi najważniejszy element komputera. Nasza kampania marketingowa stanowi część ogólnej inwestycji w przeglądarki, która, mamy nadzieję, pomoże uczynić Sieć szybszą, bardziej użyteczną oraz bezpieczniejszą" - tłumaczy rzecznik Google'a.

Według ostatnich danych NetMarketShare w styczniu do Google Chrome należało 5,2. światowego rynku przeglądarek (trzecie miejsce), natomiast do Internet Explorera i Firefoksa, odpowiednio, 62,1% i 24,4%. Zgoła inaczej sytuacja wygląda na rynku Europejskim, a szczególnie na naszym podwórku - tutaj, według serwisu Ranking.pl (dane za okres od 18.01 do 24.01. 2010 r.) niepodzielnie rządzi "ognisty lisek" z wynikiem 50,1%, który wyprzedził Internet Exporera (32,1%, wersje 6.x, 7.x i 8.x) i Operę 10.x (7,2%).

Przykładowy billboard

W Paryżu jedna z przykładowych tablic reklamowych wylicza, co robi osoba, która zdecydowała się pod wpływem nagłego impulsu na zakup biletu na zbliżający się mundial: przegląda filmy YouTube, czatuje z przyjaciółmi, szuka biletów lotniczych do Johannesburga i następnie za pomocą Twittera informuje przyjaciół o swojej decyzji.

Całość podsumowuje następujący napis:

"Dwadzieścia jeden otwartych kart, zero błędów, jedna przeglądarka"

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.