Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft

Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft09.02.2010 16:11
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Dzień Bezpiecznego Internetu ustanowiony przez Komisję Europejską obchodzony jest w Polsce już po raz szósty. Celem tej inicjatywy realizowanej w ponad 60 krajach jest nagłośnienie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu, a także zapoznawanie rodziców, nauczycieli i wychowawców z tą problematyką.

Dziś, podczas obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft opublikował wyniki europejskiego badania przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN, z którego wynika, że 79. nastolatków w Europie aktywnie korzysta z Internetu i portali społecznościowych. Aż 43% z nich uważa, że publikowanie w Internecie prywatnych danych jest całkowicie bezpieczne. Blisko połowa młodych użytkowników Sieci (44%) zamieszcza informacje o tym, do jakiej szkoły uczęszcza, a 1/8 z nich publikuje szczegóły dotyczące miejsca zamieszkania. Aż 66% młodzieży, która wzięła udział w badaniu stwierdziła, że ich rodzice nie sprawdzają tego, co robią w Sieci i nie ograniczają im dostępu do Internetu. Również 40% badanych rodziców potwierdziło, że nie monitoruje tego, co ich dzieci robią w wirtualnym świecie.

Microsoft od lat aktywnie propaguje edukację z zakresu bezpieczeństwa informatycznego, w szczególności angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa w Internecie najmłodszych użytkowników. Tym razem, w ramach obchodzonego dziś Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft podpisał porozumienie z Fundacją Orange o wzajemnej wymianie praw do korzystania ze stworzonych przez siebie materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa internetowego dzieci.

Źródło zdjęć: © (fot. jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. jupiterimages)

Materiały edukacyjne stworzone przez Fundację Orange, w ramach akcji Sieciaki, przy zaangażowaniu Fundacji Dzieci Niczyje, przeznaczone są dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Natomiast program edukacyjny Microsoft „3…2…1…Internet!”. powstał z myślą o dzieciach z klas 4-6. Dzięki porozumieniu obu firm wolontariusze Microsoft oraz Grupy TP będą mogli korzystać z pełnej gamy materiałów dydaktycznych dla uczniów wszystkich klas szkół podstawowych.

Microsoft i Fundacja Dzieci Niczyje, we współpracy z Fundacją „Kierowca Bezpieczny”, stworzyli materiały edukacyjne „3…2…1…Internet!”, by pokazać jak przestrzegać przed zagrożeniami płynącymi z niewłaściwego używania Internetu oraz uczyć właściwych zachowań. Ambasadorem kampanii „3...2...1..Internet!”. jest Krzysztof Hołowczyc, kierowca rajdowy i założyciel Fundacji „Kierowca Bezpieczny”. Z myślą o bezpieczeństwie internetowym wszystkich dzieci w Polsce, Microsoft przekazał pakiety edukacyjne „3…2…1… Internet!” do ponad 14 tysięcy publicznych szkół podstawowych w kraju. Materiały „3…2…1…Internet!” składają się z animowanej prezentacji multimedialnej z udziałem Krzysztofa Hołowczyca, komiksu tematycznego dla dzieci oraz scenariusza zajęć, dostarczającego nauczycielom i wolontariuszom gotowy plan lekcji na temat bezpieczeństwa internetowego, które można bezpłatnie pobrać z Sieci (m.in. ze strony www.321internet.pl oraz www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl). Materiał informacyjny o „3...2...1...Internet!” można
również znaleźć na stronie Centrum Prasowego Microsoft.

Pierwszym zaplanowanym już efektem podpisanego dziś porozumienia pomiędzy Microsoft i Fundacją Orange będzie wolontariacka inicjatywa, która odbędzie się 2. lutego w gmachu Biblioteki Narodowej w Warszawie. Wolontariusze, na co dzień pracownicy firm Microsoft oraz Grupy TP, podczas wspólnej akcji, w ciekawy i interaktywny sposób będą pokazywać blisko 300 dzieciom ze szkół podstawowych, jak w bezpieczny sposób korzystać z Internetu.

„Kiedy mamy do czynienia z bardzo dużym problemem warto wtedy tworzyć koalicje, których siła działań będzie większa niż pojedynczej jednostki. W tym wypadku swoje siły łączą dwie duże firmy Microsoft i Grupa TP. Wierzę, że dzięki wspólnym działaniom mamy szansę osiągnąć jeszcze więcej niż dotychczas i jeszcze wiecej dzieci w Polsce będzie wiedziało jak w sposób bezpieczny korzystać z Internetu,” – powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.