Coraz tańsze czytniki e-książek

Coraz tańsze czytniki e-książek23.06.2010 16:10
Źródło zdjęć: © heise-online

Od tego tygodnia amerykańska sieć księgarni Barnes&Noble oferuje własny czytnik e-książek Nook niemal o jedną czwartą taniej. Na tę wiadomość natychmiast zareagował Amazon, który jeszcze bardziej obniżył cenę swojego sztandarowego produktu - czytnika Kindle

Po obniżce za Kindle'a z 6-calowym ekranem trzeba zapłacić 18. dolarów (153 euro) - jest to cena, którą do tej pory trzeba było zapłacić jedynie za urządzenia używane. Również klienci z Polski mogą kupić ten czytnik na amazon.com po nowej cenie. Nook kosztuje nieco więcej, bo 199 dolarów, nie ma go jednak w Europie. Obydwa urządzenia kosztowały dotychczas po 259 dolarów. Do podanych cen należy jeszcze doliczyć obowiązujące w danym kraju podatki. Znacznie większy Amazon Kindle DX z 9,7-calowym ekranem nadal kosztuje 489 dolarów.

Źródło zdjęć: © Amerykański Amazon dysponuje ponad 400 000 e-książek przeznaczonych dla czytnika Kindle (fot. heise-online)
Źródło zdjęć: © Amerykański Amazon dysponuje ponad 400 000 e-książek przeznaczonych dla czytnika Kindle (fot. heise-online)

Obniżki cen u obydwu dostawców to reakcja na rosnącą konkurencję. Z jednej strony coraz więcej producentów (m.in. Samsung, Acer, Asus) wkracza na rynek z czytnikami, które dzięki zastosowaniu papieru elektronicznego szczególnie dobrze nadają się do czytania gazet i książek. Z drugiej strony branżę poruszyło wprowadzenie przez Apple'a dwa i pół miesiąca temu tabletu iPad. Wprawdzie jego najtańsza wersja kosztuje 49. euro, a więc ponad dwa razy więcej niż większość czytników e-książek, a ponadto nie może on konkurować z urządzeniami stosującymi papier elektroniczny (dobra czytelność w świetle słonecznym), to jednak w zamian dysponuje kolorowym wyświetlaczem i dużymi możliwościami. Poważną konkurencję dla tradycyjnych czytników mogą stanowić także aktualne smartfony z wysoką rozdzielczością ekranu, takie jak Motorola Milestone czy iPhone 4 Apple'a. W przypadku Milestone'a można korzystać z licznych aplikacji dla platformy Android umożliwiających czytanie e-książek, z kolei iPhone 4 jest sprzedawany z programem
iBooks o podobnych możliwościach.

Pojawienie się iPada osłabiło uznanych dostawców czytników jeszcze w innym miejscu: w obszarze treści, a więc elektronicznych książek. Obecnie wydawnictwa są coraz odważniejsze w negocjacjach z liderem rynku Amazonem, który do tej pory mógł mniej lub bardziej dyktować ceny. Grożą one odejściem do Apple'a. Dla odniesienia sukcesu decydujący jest wybór tytułów. Swoje trzy grosze chce wtrącić także Google, otwierając własną księgarnię Google Editions. Jej celem jest sprzedaż książek na wszystkie rodzaje urządzeń.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.