Carlsberg: Piwo w papierowej butelce

Carlsberg: Piwo w papierowej butelce15.10.2019 10:04
Źródło zdjęć: © East News | Carlsberg / BEEM/Beem/East News

Grupa Carlsberg poinformowała o postępach w pracy nad pierwszą na świecie "papierową butelką" do piwa z zielonego włókna. Już niedługo picie złotego płynu może stać się przyjazne dla środowiska.

Butelka jest wykonana z drzewnych włókien pozyskiwanych w zrównoważony sposób. Jest w 100% pochodzenia naturalnego i nadaje się do recyklingu. Carlsberg ogłosił, że do całej inicjatywy dołączyły inne światowe firmy, które pragną połączyć wizję rozwoju zrównoważonych opakowań z postępem technologicznym w produkcji papierowych butelek.

Najnowsze zmiany są kontynuacją działań Carlsberg'a na rzecz wdrażana innowacji w zakresie zrównoważonych opakowań i kluczowym elementem programu "Razem w kierunku ZERO".

Carlsberg: Dwa nowe prototypy butelek

Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki z zielonego włókna. W ich wnętrzu zamieszczono specjalną barierę, dzięki której piwo nie wsiąka w materiał.

Jeden z prototypów został wyposażony w cienką barierę z folii polimerowej z recyklingu PET, a drugi w barierę z folii PEF. Wspomniane rozwiązania zostaną wykorzystane do przetestowania technologii barierowej, ponieważ Carlsberg wciąż poszukuje sposobów na stworzenie butelki, która w 100% została wytworzona bez użycia polimerów.

- Nadal wprowadzamy innowacje we wszystkich naszych formatach opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie poczyniliśmy do tej pory w zakresie butelki z zielonymi włóknami – powiedziała Myriam Shingleton, wiceprezes ds. Rozwoju w Carlsberg Group.

Jej zdaniem przed firmą Carlsberg jeszcze długa droga, ale dwa prototypy stanowią ważny krok w kierunku realizacji ostatecznego celu, jakim jest wprowadzenie tych rozwiązań na rynek.

- Innowacje wymagają czasu, będziemy nadal współpracować z wiodącymi ekspertami w celu przezwyciężenia pozostałych problemów technicznych, podobnie jak w przypadku naszego pakietu Snap Pack redukującego plastik – dodała Shingleton.

Carlsberg: Nowi partnerzy

Firma rozpoczęła pracę nad ekologiczną butelką "Green Fibre Bottle" w 2015 roku wraz ze specjalistami ds. Innowacji EcoXpac, firmą pakującą BillerudKorsnäs oraz badaczami z Technical University of Denmark. Wspólne wysiłki doprowadziły do powstania Paboco® - firmy produkującej butelki papierowe.

Do Carlsberga dołączyła teraz The Coca-Cola Company, The Absolut Compnay i L'Oreal. Wspólnie tworzą społeczność podmiotów zainteresowanych papierowymi butelkami, którą zainicjowało Paboco®. Społeczność łączy wiodące światowe firmy i ekspertów ze wspólną wizją rozwoju równoważonych opakowań i oferowania produktów wysokiej jakości.

Koncentracja Carlsberga na innowacyjnych opakowaniach zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju nie jest niczym nowym. W 2018 roku duński browar wprowadził szereg innowacji w zakresie opakowań, w tym folię termokurczliwą z recyklingu, bardziej ekologiczny atrament etykietowy i innowacyjny Snap Pack, który zastępuje plastikowe opakowanie wokół sześciu puszek.

Źródło: Carlsberg

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.