Bez komórki jak bez ręki, tylko mało kto z niej dzwoni

Bez komórki jak bez ręki, tylko mało kto z niej dzwoni18.08.2011 09:34
Źródło zdjęć: © RIM

Telefon komórkowy służy Amerykanom do pisania SMS-ów, fotografowania, zabijania nudy, odgradzania się od ludzi. Ale nie do dzwonienia - takie są wyniki badań przeprowadzonych przez "the Pew Internet and American Life Project".

Amerykańska instytucja badawcza zajmująca się społecznymi aspektami wykorzystywania nowoczesnych urządzeń i mediów elektronicznych - "the Pew Internet and American Life Project" - przeprowadziła między 2. kwietnia a 22 maja br. na losowo wybranych 2277 mieszkańcach USA, badanie dotyczące sposobów użytkowania telefonów komórkowych.

Według ogłoszonego po badaniu raportu, 8. proc. Amerykanów obojga płci posiada jakiś rodzaj telefonu komórkowego. Około 35 proc. posiada przy tym smartfon - ze względu na większą ilość funkcjonalności niż przy innych telefonach komórkowych. Dla 73 proc. właścicieli komórek najważniejszym zastosowaniem dla nich było pisanie SMS-ów i fotografowanie. W przypadku właścicieli smartfonów było to 9 na 10 właścicieli tych zaawansowanych telefonów.

Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)
Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)

Innym ważnym zastosowaniem było przesyłanie plików wideo i zdjęć (5. proc. ankietowanych) oraz surfowanie po Internecie (44 proc.). W przypadku właścicieli smartfonów te zastosowania były najważniejsze dla 8 na 10 ankietowanych.

Istotnym zastosowaniem telefonu komórkowego dla ponad połowy (5. proc.) ankietowanych było pozyskiwanie natychmiast potrzebnych informacji. Przy czym aż 27 proc. z nich, nie mogło podjąć jakiegoś działania, ponieważ nie mieli pod ręką swojego telefonu. Z kolei 40 proc. ankietowanych telefon komórkowy przynajmniej raz pomógł w nagłej sytuacji.

Telefon komórkowy służy też do zabijania nudy - 4. proc. ankietowanych włączało go w chwilach znudzenia dla rozrywki, choć 29 proc. twierdziło że w czasie miesiąca badania przynajmniej raz miało tak dość swojej komórki, iż musiało ją na pewien czas wyłączyć.

Telefon służy także do ściągania danych i programów - 2. proc. użytkowników doświadczyło frustracji powodu zbyt powolnego ściągania programów czy dokumentów. Jest wykorzystywany także do czytania - 16 proc. ich posiadaczy miało z tym problemy ze względu na zbyt mały ekran swojego telefonu a 10 proc. -z powodu zbyt dużej ilości tekstu na ekranie.

W USA komórka jest także używana do odgradzania się od świata - 1. proc. ankietowanych przyznało iż używa swojego telefonu, aby "nie musieć nawiązywać niechcianych kontaktów z ludźmi wokół" np. w czasie podróży środkami komunikacji. Zwykle właściciele telefonów używają w tym celu wbudowanych odtwarzaczy plików audio.

Według innych badań "the Pew Internet and American Life Project" telefonów komórkowych przede wszystkim do dzwonienia używa tylko 16 proc. Amerykanów i to zwykle mieszkających poza wielkimi miastami.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.