Bebo: Liczymy na żywiołowych ludzi

Bebo: Liczymy na żywiołowych ludzi29.08.2007 13:30

Polska wersja Bebo po cichu wystartowała pod koniec lipca. Mówi się, że wkrótce mogą wejść inne amerykańskie giganty internetowe jak MySpace i AOL. Wydaje się, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych produktów. Prezentujemy wywiad z Maciejem Kołodziejczakiem, Business Development Director w Bebo, odpowiedzialnym za rozwój Bebo w nieanglojęzycznych krajach.

Bebo jest internetową platformą społecznościową, która ma około 35 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Według badań comScore jest największy serwisem społecznościowym w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Nowej Zelandii. Bebo zalicza się także do grona 3 najpopularniejszych platform społecznościowych w USA, Kanadzie i Australii, zaraz po MySpace i Facebook. Bebo w Polsce obsługuje agencja Excentric- PR & Special Events Agency.

W jaki sposób Bebo chce wkroczyć na polski rynek? Polacy mają to do siebie, że lubią to, co polskie. Na rynku rządzi Allegro, a nie eBay, Gadu-Gadu, a nie MSN Messenger itp.

Mamy tego pełną świadomość. Najpierw kładziemy nacisk na zbudowanie społeczności- to jest dla nas priorytetem. Na początku chcemy zbudować społeczność, która jest zafascynowana Bebo i po prostu lubi z niego korzystać. To jest nasz obecny model, a nie model biznesowy polegający na zarabianiu pieniędzy.

W takim razie na czym Bebo chce zarabiać?

To, z czego serwis żyje to reklamy i profile sponsorowane różnych produktów. Jak na razie nie ma jeszcze polskich reklam- na to trzeba będzie poczekać kilka miesięcy. Dajemy sobie 90 dni na wejście na polski rynek, i dopiero po tym okresie będziemy mogli mówić co konkretnie biznesowo planujemy tutaj zadziałać. Wtedy także zaczniemy starać się o polskich reklamodawców.

Jaki jest budżet Bebo w Polsce oraz ile osób jest zaangażowanych we wdrażanie polskojęzycznej wersji serwisu? Czy mają Państwo własną siedzibę w Polsce?

Na temat budżetu i zatrudnionych osób na razie nie mogę udzielić informacji. Jeśli chodzi o biuro- ja pracuję z Londynu z racji, że mam przed sobą uruchomienie Bebo w kilku innych krajach. Myślę, ze w ciągu 3 miesięcy będziemy mieli swoje lokalne biuro w Polsce.

Polska jest pierwszym nieanglojęzycznym krajem, do którego wchodzi Bebo. Dlaczego wybór padł akurat na nasz kraj?

Polska jest podobno kulturowo do Irlandii, a tam jesteśmy liderem na rynku internetowym ( najpopularniejszy serwis internetowy wg lipcowych badań comScore- przyp. red. ). Z drugiej strony Polska jest bardzo specyficznym rynkiem. Wychodzimy zatem z założenie, że jeśli nam się uda tutaj zaistnieć, to oznacza, że Bebo jako mechanizm społeczności działa i powinno udać nam się wszędzie.

Czy Bebo planuje wejść w najbliższym czasie jeszcze do innych krajów?

Tak. Następne w kolejności są Niemcy i Francja- w tych krajach Bebo ruszy w ciągu miesiąca. Później będą Włochy, Hiszpania i Holandia. Na razie startujemy tylko w europejskich krajach.

Przewidujecie w Polsce jakąś akcję promocyjną serwisu?

Na to jeszcze poczekamy. Tak jak już wspomniałem, jesteśmy dopiero na etapie przygotowań i stopniowego docierania do określonych grup użytkowników. Dajemy sobie na to około 90 dni. Zaczęliśmy na Przystanku Woodstock, gdzie jest grupa wspaniałych, żywiołowych młodych ludzi. Byłem pierwszy raz na Przystanku i muszę przyznać, że jest to świetna impreza, na której można spotkać bardzo ekspresyjnych ludzi. Bebo było także obecne na warszawskiej Street Party. Chcemy szczególnie dotrzeć do takich żywiołowych młodych ludzi.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.