Awaria w Getin Banku. Są problemy z przelewami i transakcjami BLIK [aktualizacja]

Awaria w Getin Banku. Są problemy z przelewami i transakcjami BLIK [aktualizacja]27.11.2019 15:01
Źródło zdjęć: © Getty Images

Getin Bank analizuje awarię, w wyniku której występują utrudnienia w realizacji przelewów i trasakcji z wykorzystaniem BLIK-a. Saldo klientów może być aktualizowane z opóźnieniem.

Getin Bank zmaga się z awarią, o której poinformowano klientów w komunikacie na stronie banku. Klienci mogą napotkać na problemy z przelewami wewnętrznymi, wychodzącymi i transakcjami BLIK. Na tym jednak utrudnienia się nie kończą.

Źródło zdjęć: © Getin Bank
Źródło zdjęć: © Getin Bank

Niektórzy mogą widzieć nieaktualny stan konta lub nie widzieć nowo zakładanych produktów. Jak zapewniają bankowcy, awaria nie dotyczy płatności kartami – takie transakcje można bez problemu dalej przeprowadzać. Na tę chwilę nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia.

Getin Bank deklaruje jednak, że trwają intensywne prace nad rozwiązaniem usterki. Kiedy systemy zaczną już prawidłowo funkcjonować, zlecone wcześniej przelewy zostaną w końcu zrealizowane w ramach kolejnej sesji Elixir.

Aktualizacja, 28 listopada (godz. 8:45)

W godzinach nocnych Getin Bank potwierdził na Facebooku, że awaria została już rozwiązana, a następnym krokiem jest przywrócenie pełnej sprawności bankowości. Zgodnie z wcześniejszym zapewnieniem, zlecone wczoraj przelewy powinny zostać zrealizowane w najbliższej sesji Elixir.

Aktualizacja, 28 listopada (godz. 10:00)

Jak dowiedzieliśmy się od Artura Neweckiego, rzecznika prasowego Getin Banku, bankowość elektroniczna działa już prawidłowo, a wszystkie zlecone przelewy są systematycznie realizowane. Przy okazji bank raz jeszcze przeprasza klientów za zaistniały problem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.