Australia. Samolot zawrócił na lotnisko. Wszystko przez problemy ze skrzydłem [Zobacz wideo]

Australia. Samolot zawrócił na lotnisko. Wszystko przez problemy ze skrzydłem [Zobacz wideo]20.01.2020 14:38
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Boeing należący do australijskich linii lotniczych musiał zawrócić na lotnisko w Brisbane po tym, jak załoga samolotu dostrzegła problemy z jednym ze skrzydeł. Usterkę zauważył też pasażer samolotu. Do sieci trafił krótki film obrazujący awarię.

To nie była przyjemna niedziela dla pasażerów samolotu lecącego z Brisbane do Melbourne. Załoga Boeinga należącego do linii lotniczych Virgin Australia Airlines podjęła decyzję o powrocie na lotnisko, gdy wykryto problemy ze skrzydłem maszyny. Wcześniej niepokojącą usterkę zauważył jeden z pasażerów. Do zdarzenia doszło 19 stycznia 2020 roku.

Bill Mauger leciał wraz z żoną do Sydney i jak każdy z pasażerów samolotu liczył na szybki i bezproblemowy lot. Niestety niedługo po starcie zorientował się, że ta podróż przysporzy mu sporo nerwów i niepokoju. - Gdy zaczynaliśmy wznosić się w powietrze, dostrzegłem problemy z jednym ze skrzydeł. Prawdę mówią wyglądało, jakby było z tektury - relacjonuje mężczyzna w rozmowie z Nine News.

Jeden z pasażerów postanowił sfilmować poluzowaną część panelu skrzydłowego. Nagranie oraz zdjęcie trafiły do sieci. Można je zobaczyć poniżej.

Pan Mauger poinformował o swoich spostrzeżeniach personel linii lotniczych. Jedna ze stewardes przekazała informację o tym, że kapitan samolotu jest świadomy problemu i wspólnie z zespołem zajmują się kwestią usterki. Wkrótce pasażerowie zostali poinformowani, że z przyczyn technicznych maszyna zawróci na lotnisko w Brisbane.

- To był dość duży kawałek skrzydła trzepoczącego na wietrze - opisuje przerażony pasażer.

Jak się okazało, zewnętrzna część lewego skrzydła Boeinga zaczęła oddzielać się od dolnej klapy. Australijskie linie lotnicze poinformowały, że choć faktycznie wystąpiły problemy techniczne, nie stanowiły one zagrożenia dla zdrowia i życia pasażerów. - Samolot jest obecnie kontrolowany przez naszych inżynierów i oczekuje się, że wróci do służby we wtorek 21 stycznia - mówi rzecznik Virgin Australia Airlines.

Pasażerowie po opuszczeniu pechowej maszyny zostali przekierowani do innego samolotu i wkrótce ponownie wylecieli do Sydney. Tym razem bez żadnych komplikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.