Apple stawia na sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość

Apple stawia na sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość28.07.2016 14:46
Źródło zdjęć: © deerkoski / flickr.com / CC

Firma z Cupertino po raz drugi z rzędu zanotowała spadki. W ostatnim kwartale zyski ze sprzedaży iPhone'ów spadły o 23 proc. - czas na zmianę strategii

- _ Nie ma żadnego zaskoczenia, jeżeli chodzi o spadek sprzedaży iPhone’ów. Rynek smartfonów się nasycił, co powoduje, że nie ma szans na tak spektakularną sprzedaż jak choćby rok temu. Nikogo także nie powinien dziwić spadek sprzedaży komputerów Mac. Brak nowych modeli powoduje, że klienci bardzo często wstrzymują się z decyzjami zakupowymi _ - komentuje Michał Masłowski z bloga Myapple.pl

Analitycy zwracają uwagę, że Apple inwestuje ogromne sumy w badania i rozwój (R&D). W ostatnich 9 miesiącach firma przeznaczyła na ten cel 7,5 mld dol. Spadek zainteresowania obecnymi generacjami urządzeń dobitnie świadczy o potrzebie stałego rozwijania oferty Apple, co pociągnie za sobą wprowadzenie zupełnie nowych produktów w dłuższym horyzoncie czasowym.

Od pewnego czasu firma koncentruje się zwłaszcza na usługach cyfrowych (iCloud, Apple Music). To właśnie ten obszar charakteryzował się w ostatnim kwartale największym wzrostem (1. proc.). Na tym polu znajdą także największe zastosowanie innowacje, o których szef firmy opowiadał podczas ostatniego spotkania z inwestorami.

- _ Inwestujemy w rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości i w dłuższej perspektywie widzimy dla tej technologii wiele zastosowań. Sukces Pokemon Go jest świetną ilustracją potencjału rynkowego AR. Interesuje nas sztuczna inteligencja, na rozwój której także przeznaczyliśmy duże środki _ - mówił Tim Cook.

Apple wykorzystuje obecnie narzędzia AI w asystencie głosowym Siri oraz do polecania klientom swoich sklepów nowych treści i aplikacji. Usługa Music dopasowuje muzykę do preferencji użytkowników właśnie dzięki AI. Systemy urządzeń mobilnych Apple mają tworzyć wzorce korzystania z telefonu przez użytkownika, co pomaga lepiej zarządzać żywotnością baterii danego iPhone'a.

- _ Będziemy wdrażać sztuczną inteligencję, ponieważ staje się ona coraz istotniejsza dla zapewnienia naszym klientom odpowiedniego doświadczenia użytkownika, do którego Apple od zawsze przykłada dużą wagę _ - przekonuje Cook.

Komentatorzy w rozmowie z agencją Reutera wskazują, że dotychczasowa strategia Apple, którą firma kierowała się od czasów Steve'a Jobsa, może stawiać producenta w trudnej pozycji.
- _ Apple decyduje się zwykle na wprowadzenie jakiejś technologii dopiero wtedy, gdy osiągnie już ona pewną dojrzałość, zostanie dopracowana. Rywale firmy z Cupertino - Google, Facebook itp. - pracują w otwarty sposób. Na bieżąco przedstawiają wyniki prac, udostępniając niegotowe narzędzia, prototypy, wersje beta _ - mówi Bob O'Donnell z firmy TECHnalysis Research.

- _ Strategia Apple prowadzi natomiast do sytuacji, w której firma, chcąc dorównać konkurencji, przekonuje, że pracuje nad jakimiś rozwiązaniami, jednak nie jest gotowa na uchylenie choć rąbka tajemnicy czy pokazanie prototypu _ - dodaje O'Donnell.

- _ Trzeba podkreślić, że Apple wciąż jest jedną z największych firm na świecie, z bajońskimi zapasami żywej gotówki w portfelu. Jednak blisko 20-letni okres wzrostów został na pewien czas zahamowany. Najbliższe odbicie może przynieść Apple okres świąteczny _ - mówi PAP Technologie Paweł Okopień z iMagazine.

Aktualnie Apple posiada 231,5 mld dol. w gotówce i płynnych papierach wartościowych. W ostatnim kwartale zysk firmy wyniósł 7,8 mld dol.

(PAP)

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.