Apple - problem z prywatnością w iMessage?

Apple - problem z prywatnością w iMessage?24.04.2012 12:00
Źródło zdjęć: © iMagazine

Wielokrotnie słyszeliście zapewne o problemie z prywatnością wiadomości iMessage w iOS 5. Obiegowa opinia jest taka, że po wyjęciu karty SIM z naszego telefonu z aktywowanym iMessage i włożeniu innej karty, np. po sprzedaży telefonu, jego nowy użytkownik będzie otrzymywał nasze SMS-y.

Najlepiej sytuację charakteryzuje dowcip o radiu Erewań, które poinformowało, że w Moskwie Wołgi rozdają…. Pewnie resztę dowcipu pamiętacie. W tym przypadku też jest jakaś odrobina, a może nawet więcej, prawdy i istnieje faktycznie możliwość, że w bardzo określonej sytuacji ktoś może dostać nasze wiadomości.

Eksperyment procesowy

Przeprowadziłem mały, a może nawet duży, eksperyment procesowy z iPhone 4 oraz iOS 5.0.1 w roli głównej i już wam wyjaśniam, o co chodzi. Zacznijmy od tego jak działa ta funkcja. W momencie, gdy wkładacie nową kartę SIM do telefonu z iOS 5.0.1. pojawia się komunikat informujący o naliczeniu opłaty za SMS-a aktywującego FaceTime. Mimo, że jest tu mowa tylko o FaceTime, to wiadomość dotyczy także iMessage. Czyli jak klikniemy OK, to zostanie wysłany SMS do serwerów Apple i zostanie aktywowany iMessage. Na serwerach Apple, UUID (chyba) naszego telefonu zostanie przypisany do numeru telefonu z naszej karty SIM. Od tej pory, ktoś inny wysyłając do nas wiadomość - mając również aktywowaną tę funkcję - wyśle nam nie klasycznego SMS-a tylko właśnie iMessage.

Uwaga, tu będzie ziarenko prawdy. Po wyjęciu karty SIM z telefonu, a mając ciągle dostęp do internetu, nadal będziemy na telefon otrzymywali wiadomości iMessage skierowane dla naszego numeru. Nie dotyczy to wszystkich SMS-ów, tylko iMessage, mimo że kartę SIM mamy w garści. Czyli jeśli po prostu wyjmiemy kartę SIM i taki telefon sprzedamy na aukcji, to ktoś, kto go kupi, faktycznie będzie mógł czytać przeznaczone dla nas wiadomości. Niestety, w takim przypadku jesteśmy sami sobie winni.

Nowy użytkownik będzie mógł to robić do czasu, kiedy nie włoży własnej karty SIM do telefonu. Jak już ją włoży, to otrzyma komunikat, o jakim mówiliśmy i nieważne, czy kliknie OK czy Anuluj. W obu przypadkach wiadomości iMessage przestaną przychodzić. Jedynym problemem może być to, że na taki komunikat czasem musimy poczekać kilka minut od włożeniu karty. Jednak wcześniej czy później (u mnie max 5 minut), taki komunikat dostaniecie i iMessage przestaną przychodzić.

Przygotowania do przekazania

Co zrobić, aby przygotować telefon do przekazania komuś innemu tak, aby nie mógł odebrać przeznaczonych dla nas iMessage? Tu możliwości jest bardzo dużo. Najprostsza i najszybsza to w opcjach Wiadomości wyłączyć iMessages, ponowne włączenie bez właściwej karty SIM nie powiedzie się. Można też w opcjach telefonu wybrać opcję „Wyzeruj wszystkie ustawianie”. lub „Wymaż zawartość i ustawienia”. Można wreszcie w iTunes wybrać opcje „Odtwórz” – czyli zainstaluj system operacyjny od nowa. Wszystkie te operacje w 100% pozbawią nowego użytkownika możliwości otrzymywania naszych iMessage. Ważne jedynie, by przeprowadzać je bez włożonej karty SIM.

Oddzielnym problemem pozostaje kradzież telefonu. Jeśli złodziej przywłaszczy sobie naszego iPhone’a, to pomimo zablokowania karty SIM, nadal będzie mógł otrzymywać nasze wiadomości iMessage –. zwykłych SMS oczywiście nie. Prawdopodobnie jednak złodziej od razu sprzeda telefon lub włoży inną kartę i problem się rozwiązuje. Jeśli jednak wasza korespondencja i ogólnie dane w telefonie są cenne, to warto założyć sobie usługę iCloud i dzięki temu mieć możliwość zdalnego wymazania ustawień telefonu.

A z tymi Wołgami to było tak, że nie w Moskwie, a w Petersburgu, nie rozdawali, a kradli i nie Wołgi tylko rowery.

Źródło artykułu:imagazine.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.