Apple podwaja udziały na rynku smartfonów

Apple podwaja udziały na rynku smartfonów22.05.2009 15:49
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Podczas gdy globalny kryzys finansowy znacznie wyhamowuje globalną sprzedaż komórek, starcia w walce o udziały rynkowe są coraz ostrzejsze. W pierwszym kwartale 2009 roku wyniki sprzedaży spadły o 8,6 procent w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. Z kolejnych danych, które przedstawili analitycy Gartnera, można już wnioskować, kto w tej walce jest zwycięzcą, a kto przegranym. Podczas gdy taki gigant jak Nokia wciąż traci grunt pod nogami, a rezultaty Motoroli i Sony Ericsson wykazują tendencję spadkową, Samsung i Apple znacznie wzmacniają swoja pozycję.

Finowie wciąż są liderem rynku z udziałem wynoszącym 36,2 procent; musieli jednak pogodzić się ze spadkiem udziałów w granicach 2,9 punkta procentowego. Sprzedaż komórek Nokii spadła w pierwszym kwartale o 1. procent do poziomu 97,4 milionów sztuk. Samsung umocnił się na drugim miejscu i rozbudował swoje udziały do 19,1 procent. Koreańczycy sprzedali 51,4 milionów komórek – o jedną piątą więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Swoją pozycję poprawił także LG zajmujący obecnie 3 miejsce. Motorola, w ostatnim kwartale 2008 roku jeszcze na piątym miejscu, poniosła wprawdzie dalsze straty, ale jednocześnie skorzystała ze słabości Sony Ericssona, który musiał ponownie zwolnić czwarte miejsce.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)

W sektorze smartfonów Apple'owi w porównaniu z poprzednim rokiem udało się podwoić udziały z nawiązką. W pierwszym kwartale roku 200. Apple sprzedał 3,9 miliona iPhone'ów; w analogicznym kwartale ubiegłego roku było to zaledwie 1,7 miliona sztuk. Z takimi wynikiem koncern – będący nowicjuszem w branży telefonii komórkowej – zajął trzecie miejsce w rankingu producentów smartfonów. Także i tutaj liderem jest Nokia z 14,9 milionami sprzedanych aparatów i udziałem w rynku na poziomie ponad 40 procent; zaraz za nią jest Research In Motion (RIM), który sprzedał 7,2 miliona urządzeń BlackBerry. HTC z 1,9 milionem sprzedanych aparatów – w tym także G1 – zajmuje czwarte miejsce.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)

Udział smartfonów w ogólnej sprzedaży komórek wyniósł w pierwszym kwartale 13,5 procent. W pierwszym kwartale roku 2008 było to 11 procent. Blisko połowa wszystkich smartfonów sprzedanych w pierwszych trzech miesiącach tego roku bazowała na systemie Symbian, a w ubiegłym roku ten odsetek wynosił jeszcze 57 procent. System operacyjny RIM osiąga prawie 20 procent, zaś za nim plasuje się OS iPhone'a z prawie 11 procentami.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.