Aplikacja mobilna InPost Mobile

Aplikacja mobilna InPost Mobile14.02.2022 14:10
Aplikacja mobilna InPost Mobile
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Aplikacje mobilne pełnią coraz więcej funkcji - mamy ich w telefonach dziesiątki, ale nie wszystkie są tak samo użyteczne. Aplikacja mobilna InPost Mobile jest jednym z dowodów na to jak duże znaczenie w strategii operatora ma innowacyjność. Paczkomaty® są już wiodącym innowacyjnym rozwiązaniem w logistyce dla e-commerce, ale InPost nie spoczywa na laurach i stale reaguje na potrzeby użytkowników.

Aplikację mobilną, dostępną na urządzenia z systemami android i iOS, wzbogacają cały czas o nowe funkcje. Aplikacje mobilne firm kurierskich to żadna nowość, ale za pośrednictwem aplikacji mobilnej InPost możesz korzystać z tylu różnych funkcji, że jest ona prawdziwym centrum logistycznym mieszczącym się w kieszeni. Zanim będzie mógł korzystać z pełnej funkcjonalności pobierz aplikację mobilną z google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.inpost.inmobile&hl=pl&gl=US (na urządzenia mobilne z systemem android, wersję na iOS można pobrać ze sklepu Apple) i aktywuj aplikację podając numer telefonu. Teraz możesz zrobić za jej pomocą dużo więcej niż tylko w prosty sposób śledzić przesyłki (na co pozwalają wszystkie aplikacje mobilne). A co konkretnie?

Aplikacje Mobilne - Nadaj paczkę

Na początek wymieńmy jedną z najnowszych i najbardziej innowacyjnych funkcjonalności: mając aplikację na swoim urządzeniu mobilnym możesz za jej pomocą nadawać przesyłki z dowolnego Paczkomatu® bez drukowania etykiety nadawczej. Możesz to zrobić klikając ikonę ze strzałką u dołu ekranu aplikacji. Otworzy się formularz nadania, w którym możesz podać wszelkie niezbędne informacje: gabaryt paczki, wybrany spośród trzech odpowiadających skrytkom Paczkomatu® o różnych romiarach; metodę dostawy - do Paczkomatu® lub tradycyjną przesyłką kurierską na adres odbiorcy; dane nadawcy, czyli imię, nazwisko i adres e-mail (telefon podałeś już w procesie zakładania konta w aplikacji); dane odbiorcy - jak wyżej, plus telefon i Paczkomat® docelowy lub dokładny adres dostawy dla kuriera. Po podaniu wszystkich informacji wystarczy opłacić przesyłkę, na przykład BLIKiem, i zabrać ją do dowolnego Paczkomatu®, gdzie możesz zeskanować kod QR z opisu przesyłki w aplikacji aby otworzyć skrytkę. Masz też możliwość wprowadzenia kodu nadania ręczni w terminalu Paczkomatu®: wybierz z ekranu odpowiednią opcję i wprowadź swój telefon oraz kod nadania, a otworzy się skrytka. Teraz włóż paczkę do skrytki i zamknij drzwiczki i gotowe - przesyłka nadana. Bez drukownia etykiety i stania w kolejce - wystarczy mieć aplikację w swoim telefonie i dostęp do internetu.

Zdalne otwieranie Paczkomatów®

Niezwykle popularną funkcjonalnością aplikacji mobilnej InPost jest opcja zdalnego otwierania skrytek Paczkomatów®, która stała się dla wielu użytkowników jedną z najważniejszych funkcji aplikacji. Wystarczy wybierać paczkę z listy w aplikacji i w jej opisie wybrać przycisk otwarcia skrytki. Oprócz dostępu do internetu potrzebna jest też usługa lokalizacji, ponieważ aplikacja musi upenić się czy użytkowik jest przy właściwym Paczkomacie®. Po paru sekundach skrytka z twoją paczką (lub paczkami, jeśli korzystasz z multiskrytki) otworzy się automatycznie. Ta funkcjonalność jest dostępna nawet w czasie gdy ktoś inny odbiera paczki albo kurier umieszcza je w Paczkomacie®.

Pozwala to uniknąć kolejek, tylko jeśli kilka osób odbirera paczki jednocześnie, to trzeba uważać żeby ich nie pomylić. Aczkolwiek jest jeszcze szybszy sposób odebrania przesyłki: wystarczy użyć skanera Paczkomatu® żeby zeskanować kod QR z opisu paczki w aplikacji, a skrytka z przesyłką otworzy się natychmiast - można w ten sposób odebrać paczkę w mniej niż dziesięć sekund. A jeśli korzystasz akurat ze wspomnianej usługi Multiskrytka, w ramach której kurier umieszcza przesyłki od różnych nadawców adresowane do jednego odbiorcy w jednej skrytce Paczkomatu®, to możesz w kilka sekund odebrać kilka przesyłek. Odbieranie paczek jeszcze nigdy nie było tak proste! Oczywiście nadal możesz też wpisać kod odbioru na ekranie Paczkomatu®. Ta opcja jednak jest mniej wygodna i przyda ci się najbardziej wtedy kiedy ktoś wyśle ci kod odbioru do swojej paczkie SMSem, co też można zrobić z aplikacji.

Śledzenie przesyłek i powiadomienia w aplikacji

Podstawową funkcją jaką mają aplikacje mobilne wszystkich operatorów kurierskich jest śledzenie przesyłek. Przesyłki powiązane z danym numerem telefonu (czy to jako nadawcą, czy odbiorcą) są automatycznie dodawane do listy w aplikacji, gdzie możesz sprawdzić statu każdej z nich. Dodatkowo masz powiadomienia push, które pojawiają się przy każdej ważniejszej zmianie statusu paczki, jak r ownież możliwość nadawania paczkom indywidualnych nazw (żeby łatwiej je identyfikować). Powiadomienia mogą także pojawiać się kiedy telefon z aplikacją znajdzie się w pobliżu Paczkomatu®. Nazywa się to "radar przesyłek" i po określeniu zasięgu radaru w ustawieniach aplikacji dostaniesz powiadomienie kiedy znajdziesz się w ustalon ej odległości od Paczkomatu®. Jest to bardzo pożyteczne kiedy mijasz Paczkomat® po drodze, a masz tendencję do zapominania o przesyłkach. Możesz także udostępnić swoją przesyłkę do śledzenia innym użytkownikom aplikacji.

Przedłużanie i przekierowanie paczek

Do najnowszych funkcji aplikacji dotyczą rozwiązania użyteczne gdy nie możesz odebrać paczki. Jeśli wiesz, że nie będziesz dostępny kiedy kurier przyjedzie z paczką, to możesz za pomocą aplikacji przekierować przesyłkę do Paczkomatu®, PaczkoPunktu, lub sąsiadów (dokładnie na inny adres przy tej samej ulicy). Natomiast jeśli zamówiłeś dostawę do Paczkomatu®, ale nie jesteś w stanie jej odebrać w terminie (masz na to 48 godzin), to masz dwie możliwości. Po pierwsze możesz, jak już wspomniano, wsłać z aplikacji kod odbioru innej osobie, żeby mogła odebrać twoją przesyłkę. Po drugie, możesz skorzystać z opcji przedłużenia czasu odbioru, która staje się dostępna dwanaście godzin przed pierwotnym terminem odbioru. Za niewielką opłatą możesz przedłużyć reczony termin o kolejne 24 godziny (w tym także wielokrotnie).

Strefa Ułatwionego Dostępu

Aplikacja InPost posiada również liczne drobne udogodnienia dla klientów, jak na przykład możliwość zapłacenia w aplikacji za przesyłkę pobraniową. Jedną z najnowszych jest funkcja "Strefa Ułatwionego Dostępu", która jest rozwiązaniem stworzonym przede wszystkim z myślą o osobach poruszających się na wózku inwalidzkim, ale jest r ownież pożyteczna dla osób niewielkiego wzrostu. W aplikacji InPost można zaznaczyć, że przesyłka ma (jeśli jest taka możliwość) zostać umieszczona w jednej z niżej położonych skrytek (ale nie tuż przy ziemi), skąd będzie można ją łatwiej wyjąć.

Zwrot towaru w aplikacji InPost Mobile

Ostatnia z nowości jaka dołączyła do aplikacji, to opcja dokonania do zwrotu towaru do jednego z partnerów InPost.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.